شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس

خانه انجمن ها وردپرس درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس

برچسب ها: 

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2859
    مسعود فلاح
    مشارکت کننده

    در این مقاله بصورت جامع به درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس خواهیم پرداخت، به گونه‌ای که شما بتوانید بر اساس نیاز و بستری که دارید درگاه پرداخت مناسب با وردپرس خود را انتخاب کنید. در ابتدا توضیح مختصری در مورد درگاه پرداخت ارائه می‌دهیم تا شما با چیستی و فرایند دریافت درگاه پرداخت در ایران بیشتر آشنا شوید، سپس افزونه‌های وردپرس که نیاز به درگاه پرداخت برای فروش آنلاین دارند را معرفی می‌کنیم، تا شما براساس شرایط خود بهترین درگاه پرداخت برای وردپرس را انتخاب نمایید.

    مراحل درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس

    سایت شما از چه بستری استفاده می‌کند، طبیعتا به این آموزش رسیده‌اید از وردپرس استفاده می‌کنید.
    از چه افزونه‌ای برای ارائه خدمات و فروش آنلاین محصولات خود استفاده می‌کنید؟ افزونه ووکامرس، فروش فایل، عضویت و….
    بررسی شرکت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت و انتخاب شرکتی که افزونه درگاه پرداخت مربوط به سیستم فروش وردپرس شما را دارد. کارمزد، پشتیبانی در الویت بعدی بررسی خود قرار دهید.
    ثبت نام، ارائه مدارک، احراز هویت و درخواست درگاه پرداخت از شرکت انتخابی
    دانلود و نصب افزونه درگاه پرداخت متناسب با سیستم فروش شما در وردپرس
    پیکربندی و تنظیم کردن افزونه درگاه پرداخت براساس اطلاعات دریافتی
    تست و انجام مراحل درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس
    درگاه پرداخت اینترنتی چیست و چگونه درگاه پرداخت بگیریم؟
    برای تشریح بهتر و دقیق‌تر فرآیند راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس، ابتدا باید اندکی درباره‌ی خود درگاه پرداخت و نحوه‌ی کارکرد آن توضیح بدهیم. درگاه پرداخت در واقع یک نرم‌افزار مالی است که نقش واسطه را میان مشتری، وب‌سایت شما و پردازش‌گر اصلی ایفا می‌کند. بنابراین شما در سایت وردپرسی خود باید درگاه پرداخت را به سرور پردازش‌گر وصل نمایید.

    با نصب درگاه پرداخت در وردپرس، انجام تراکنش‌های مالی توسط انواع کارت‌های بانکی در وب‌سایت شما امکان‌پذیر خواهد شد. شرکت ارائه دهنده‌ی درگاه پرداخت مبلغ اندکی را بابت کارمزد از هر تراکنش کسر خواهد کرد، اما در عین‌حال و در ازای این اندک مبلغ کارمزد، برنامه و اتصال امنی را در اختیار کاربران سایت وردپرسی شما قرار خواهد داد.

    درگاه پرداخت اینترنتی سرویس مالی نوینی است که برای رشد و توسعه‌ی تجارت الکترونیک در اختیار صاحبان کسب و کارهای مختلف قرار می‌گیرد. این سرویس مالی، در شکل‌های مختلفی مانند درگاه و یا لینک پرداخت ارائه می‌شود. به هر ترتیب درگاه پرداخت اینترنتی، یک روش نوین برای انجام تراکنش‌های مالی به‌شمار می‌رود که در بستر اینترنت و بیش‌تر در زمینه‌ی خریدهای غیرحضوری مورد استفاده‌ی کاربران است. فارغ از اینکه شما محصولات و خدمات خود را از طریق وردپرس، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های اختصاصی و… به فروش می‌رسانید، شرکت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت، با ارائه مدارک و احراز هویت، درگاه پرداخت اینترنتی در اختیار شما قرار می‌دهند.

    در ایران دو نوع درگاه پرداخت، مستقیم و واسط وجود دارد، که درگاه پرداخت مستقیم توسط شرکت‌های اصلی به نام psp ارائه می‌گردد و درگاه پرداخت واسط توسط شرکت‌های پرداخت‌یار همچون رایان پی در اختیار پذیرندگان قرار می‌گیرد، مهم ترین تقاوت این دو نوع درگاه پرداخت در کارمزد و خدماتی است که ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله “تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط” مراجعه نمایید.

    حال ممکن است سوال در ذهن شما ایجاد شود که کدام درگاه پرداخت برای وردپرس مناسب‌تر است، به دلیل اینکه شرکت‌های پرداخت‌یار خدمات بهتری ارائه می‌کنند بنابراین سعی کرده‌اند، درگاه پرداخت اینترنتی برای بستر وردپرس را شفاف‌تر و راحتر در اختیار کاربران خود قرار دهند و به همین دلیل پیشنهاد ما به سایت وردپرسی استفاده از درگاه پرداخت واسط است.

    برای دریافت درگاه پرداخت، شما باید مراحل دریافت و احراز هویت را انجام دهید تا اطلاعات درگاه در اختیار شما قرار گیرد، درگاه واسط در کمتر از یک روز کاری برای شما ایجاد می‌شود و می‌‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن سایت وردپرسی خود را به شبکه پرداخت متصل نمایید. اگر در مورد شرایط و نحوه دریافت درگاه پرداخت در ذهن خود سوال دارید خواندن مقاله دریافت درگاه پرداخت را پیشنهاد می‌کنیم.

    افزونه‌های فروش آنلاین وردپرس
    حال بیاید وردپرس را بررسی کنیم و نیازهای که برای داشتن درگاه پرداخت در این بستر را داریم کندوکاو کنیم. همان طور که می‌دانید، وردپرس با افزونه‌های که به آن اضافه می‌شود امکانات و ویژگی‌های زیادی در خود جای داده است، محبوبترین و بهترین افزونه برای فروشگاهی کردن وردپرس نیز افزونه ووکامرس است. افزونه‌ها براساس کاربردی که دارند نیاز شما را برای فروش آنلاین بر طرف می‌کنند. ساخت، نصب و راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس بستگی به نحوه‌ی هدف‌گذاری و روش استفاده‌ی شما خواهد داشت. در ادامه برخی از پلاگین‌های معروف را شرح می‌دهیم تا بتوانید تشخیص دهید سیستم فروش شما از چه افزونه‌ای استفاده می‌کنید.

    پلاگین فروشگاهی ووکامرس (WooCommerce)
    درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس ووکامرس

    ووکامرس محبوترین افزونه فروشگاه‌ساز وردپرس است، با این افزونه سایت وردپرسی شما به یک فروشگاه کامل برای فروش محصولات فیزیکی و مجازی تبدیل خواهد شد، از آن جایی که این افزونه بسیار کاربرد دارد، بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده درگاه، افزونه درگاه پرداخت خود را برای ووکامرس توسعه داده‌اند و با نصب افزونه درگاه پرداخت آن به راحتی سیستم فروش آنلاین شما به شبکه پرداخت متصل خواهد شد. آموزش قدم به قدم نصب افزونه درگاه پرداخت ووکامرس را مطالعه نمایید.

    پلاگین فروش فایل دانلودی ‪(EDD)‬
    اگر کسب و کاری دارید که فقط به فروش آنلاین فایل و محصولات دانلودی مانند فایل آموزشی، طراحی گرافیکی و… می‌پردازید، به احتمال زیاد در بستر وردپرس از پلاگین edd استفاده می‌کنید. این پلاگین نیز یک افزونه عالی برای فروش فایل دیجیتال است که امکان اتصال به درگاه پرداخت را دارد. شما اگر از این افزونه برای فروش آنلاین خود استفاده می‌کنید باید توجه کنید که شرکت ارائه درگاه پرداخت، افزونه پرداخت آن را توسعه و در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بعد از دریافت درگاه پرداخت به راحتی سایت وردپرسی خود را به شبکه پرداخت متصل نمایید.

    پلاگین عضویت پولی Paid Memberships Pro
    این پلاگین برای کسب و کارهای کاربرد دارد که با عضو شدن افراد به آنها امکانات و دسترسی متفاوتی رو ارائه میدهند، به طور مثال شما در سایت محتواهای آموزشی زیادی بصورت ویدیو و متن دارید و میخواهید با دریافت پول امکان دسترسی به ویدیو یا مقالات را به کاربرانی که اکانت را تهیه کنید ارائه دهید، افزونه عضویت و مدیریت دسترسی Paid Memberships Pro با قابلیت اتصال به درگاه پرداخت،سایت کسب و کار شما را به یک سامانه فروش اکانت با پرداخت آنلاین تبدیل خواهد کرد.

    اگر شما از این افزونه برای فروش اکانت و عضویت استفاده می‌کنید توجه کنید درگاه پرداختی را انتخاب کنید که افزونه پرداخت آن را ارائه دهد تا بتوانید به راحتی سایت وردپرسی خود را به درگاه آنلاین مهجز کنید. در غیر این صورت نیاز است از روش‌های دیگر یا API درگاه پرداخت مد نظر را پیاده سازی کنید.

    پلاگین فرم تخمین قیمت Estimation form
    گاهی خدمات شما دارای ویژگی خاصی هستند و براساس ویژگی‌ها قیمت خدمات و محصولات تغییر می‌کنند، به طور مثال شما فروش آنلاین برای اجاره ماشین، اجاره ملک، مشاوره آنلاین، طراحی دکوراسیون و .. را ارائه می‌دهید که براساس شرایط مشتری قیمت متفاوت و تغییر خواهد کرد، این افزونه به کمک شما می‌آید تا تخمینی از قیمت با شرایط مشتری را فراهم کنید، همچین این افزونه امکان اتصال به درگاه پرداخت را دارد تا سیستم فروش شما کاملا آنلاین انجام شود و بعد از پرداخت سفارش مشتری ثبت گردد. پس زمانی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهید سعی کنید شرکتی را برای درگاه پرداخت خود انتخاب نمایید که افزونه پرداخت این پلاگین را داشته باشد.

    فرم تماس Contact Form 7
    کاربرد اصلی این افزونه، ایجاد فرم تماس است که کاربران سایت از طریق آن بتوانند با شما در ارتباط باشند، هر چه در فرم تماس نیاز دارید را این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد، با توجه به اینکه این افزونه قابلیت اتصال به درگاه پرداخت را دارد، شما می‌توانید فرم‌های برای دریافت سفارش طراحی کنید و بعد از ثبت و پرداخت آنلاین آن، خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید. از ویژگی‌های این فرم ساز، ایجاد ساده فرم، نمونه فرم‌های آماده و شورت کد اشاره کرد. با نصب افزونه پرداخت پلاگین Contact Form 7 این فرم به درگاه پرداخت متصل می‌گردد و المان پرداخت به فرم تماس برای طراحی فرم اضافه می‌گردد.

    از دیگر کاربردهای این فرم ساز می‌توان به پرداخت مبلغ دلخواه در وردپرس هم اشاره کرد، یعنی شما این امکان را در اختیار مشتری قرار می‌دهید تا از طریق فرم پرداخت مبلغی به عنوان خمایت مالی و هدیه به شما پرداخت کند. پس از این افزونه برای سیستم فروش آنلاین خود استفاده می‌کنید شرکتی که دارای افزونه پرداخت می‌باشد برای دریافت درگاه پرداخت انتخاب نمایید.

    گرویتی فرم (Gravity Forms)
    همانند فرم ساز قبلی، این پلاگین نیز برای طراحی فرم و ثبت اطلاعات در وردپرس استفاده می‌شود و حرفه‌ای تر از فرم تماس است، امکان کپچا، آپلود فایل، شورت کد، طراحی فرم مرحله‌ای و پیچیده را در سایت وردپرسی شما ارائه می‌دهد، همانند دیگر افزونه معرفی شده، گرویتی فرم نیز به درگاه پرداخت متصل می‌شود و شما با این ابزار می‌توانید انواع فرم‌های دلخواه خود را ایجاد کنید و بعد از دریافت وجه بصورت آنلاین خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید. پس در انتخاب شرکت درگاه پرداخت که دارای افزونه پرداخت گرویتی فرم باشد دقت نمایید.

    پلاگین اعتبار من myCRED
    این افزونه برای مدیریت امتیازدهی و کیف پول دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان مثال شما بعد از ثبت کاربر به عنوان هدیه اعتبار یا پولی برای خریدها‌ی بعدی آن ارائه می‌دهید، یا میخواهید به مشتری تخفیف دهید و این تخفیف را در کیف پول دیجیتال کاربر برای خریدهای بعدی ارائه کنید. این افزونه کمک می‌کند تا مدیریت بهتری برای امتیاز دهی به مشتریان خود داشته باشید تا تکرار خرید از سایت شما افزایش پیدا کند.

    حال میخواهید از طریق درگاه پردخت نیز کاربران بتوانند کیف پول خود را شارژ نمایند که درگاه پرداخت به میدان می‌آید. افزونه اعتبار من myCRED قابلیت اتصال به درگاه پرداخت را دارد و با نصب افزونه پرداخت شرکت ارائه دهنده درگاه پرداخت و تنظیم کردن آن به راحتی به شبکه پرداخت متصل و امکان شارژ کیف پول بصورت آنلاین در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

    افزونه اشتراک ویژه Restrict Content Pro
    این پلاگین تخصصی برای فروش اشتراک ایجاد شده است، که امکان محدودیت و تعریف پلن‌های مختلف مانند طلایی و نقره‌ای را در سایت وردپرسی شما فراهم می‌کند. اشتراک ویژه داشتن نیاز به پرداخت است، و با اتصال این افزونه به درگاه پرداخت، می‌تواند پلن اشتراکی خود را مشتریان ارائه دهید و فروش آنلاین خود را داشته باشید.

    بوکلی Bookly
    برخی از خدمات مانند رستوران، رزو اقامت‌گاه، روز دندانپزشکی و… نیاز به تعیین زمان و رزو قبلی دارند، افزونه بوکلی برای رزو آنلاین بوجود امده است تا سایت وردپرسی شما را به سرعت به این امکانات مهجز کند، این افزونه نیز از درگاه پرداخت پشتیبانی می‌کند و نیاز است افزونه پرداخت مربوط به ورژن بوکلی را نصب کنید تا از درگاه پرداخت تهیه شده پشتیبانی کند. افزونه بوکلی به راحتی دیگر افزونه‌ها نیست و برای اتصال آن به درگاه پرداخت نیاز به فعالیت‌های تخصصی بیشتری است.

    پلاگین LearnPress
    اگر کسب و کار اینترنتی شما به فروش آنلاین ویدیو آموزشی، دوره‌های آموزشی می‌پردازد به احتمال زیاد از افزونه لرن پرس در وردپرس خود استفاده می‌کنید، این پلاگین هم به درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس متصل می‌گردد تا بتوانید از طریق آن فروش انلاین دوره‌های آموزشی خود را ارائه دهید.

    تشخیص افزونه‌ها و مشخصات سایت
    همان طور که قبلا اشاره شد، برای اینکه شما تشخیص دهید از درگاه پرداخت کدام شرکت استفاده نمایید، باید تشخیص دهید سیستم فروش آنلاین شما از کدام افزونه وردپرس استفاده می‌کند. اگر تخصص کافی برای تشخیص آن ندارید یک راه حل ساده استفاده از سایت wappalyzer.com که با عضویت و وارد کردن دامنه سایت در آن اطلاعات دقیقی از سایت و افزونه‌های مورد استفاده در اختیار شما قرار می‌دهد.

    نحوه‌ی عملکرد درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس
    در ابتدا مشتری پس از بازدید از وب‌سایت وردپرسی شما، از میان محصولات و خدمات موجود در سایت گزینه‌ی مورد نظرش را انتخاب می‌کند.
    سپس برای تکمیل فرآیند خرید خود به قسمت تسویه یا پرداخت نهایی وارد می‌شود و روش پرداخت مطلوب خود را انتخاب می‌کند.
    آن‌گاه درگاه پرداخت اینترنتی وردپرس سایت، به مشتری ارائه می‌شود.
    در این‌ مرحله مشتری مشخصات کارت بانکی و پرداخت خود را در باکس‌های درگاه اینترنتی وارد می‌کند.
    سپس درگاه پرداخت طی یک فرآیند امن، داده‌های مشتری را به سرور اصلی منتقل می‌کند.
    پس از آن سرور پرداخت با سرور کارت بانکی مشتری ارتباط برقرار می‌کند و در نهایت پرداخت را مجاز می‌شمارد.
    در صورت اعلام مجاز بودن عملیات پرداخت، تراکنش با موفقیت انجام می‌شود.
    در نهایت نیز وب‌سایت وردپرسی تکمیل فرآیند پرداخت را به مشتری اعلام می‌کند.

    منبع : https://rayanpay.com/درگاه-پرداخت-اینترنتی-وردپرس/

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.