شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

دلایل اجتناب کردن از نسخه نال شده قالب‌ها و افزونه‌ها

به طور کلی صرف نظر از نسخه‌های رایگان، دو نسخه پرمیوم و نسخه نال قالب، درست مقابل یکدیگر قرار دارند. نسخه نال شده قالب‌ها و افزونه‌ها، دقیقا یک کپی از نسخه پرمیوم به همراه یک سری تغییرات هستند. این نال شدن می‌تواند به دنبال خود عواقبی را داشته باشد.

کافی است سری به فرهنگ لغت بزنید و معنی کلمه null را بیابید. بهترین معنی برای نال “بی اثر” است. ترجمه هایی همچون: “بی معنی” و “نا مفهوم” و “خالی،تهی” و هم چنین “بدون خروجی”، به تنهایی می‌توانند مهر تاییدی باشند بر خراب کاری‌های این دست از افزونه‌ها در نابود کردن اهداف و کارایی یک وب سایت.

هدف از برپایی یک قالب برای وب سایت این است که بهترین کیفیت در کدنویسی و یا صفحه ساز مناسب اجازه دهد تا بتوانیم به کمک افزونه‌های مرتبط به نیاز، حداکثر کارایی را به ارمغان آورید. اما در صورتی که یک افزونه یا قالب برای مقاصد خراب کارانه دستکاری و کدگذاری شود، داستان فرق می کند.

منظور از نسخه نال قالب و افزونه چیست؟

قالب و افزونه نال یک نسخه کپی‌ از قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس، با کمی تغییرات هستند که به طور غیر مستقیم در اینترنت توزیع شده‌اند. برخی افراد اقدام به فروش مجدد فایل‌های وردپرسی می‌کنند و برخی دیگر با دست ‌کاری قطعه کدها، در این فایل‌ها دست می‌برند، که منافع خود را دنبال کنند. این کار از نظر برخی کاربران از پرداخت هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌کند و ظاهرا به نفع کاربر تمام می‏‌شود؛ ولی حقیقت امر چیز دیگری است.

تهیه قالب و افزونه نال ممکن است در ظاهر موجب کاهش برخی هزینه‌ها شود، اما از سوی دیگر احتمالا هزینه‌های پاکسازی وب سایت بسیار گران‌تر از هزینه اولیه تمام می‌شود. مهم‌تر از همه، استفاده از قالب و افزونه نال امنیت و یکپارچگی وب سایت‌ها را به خطر می‌اندازد.

از این نوع قالب و افزونه‌ها به عنوان دامی برای هک کردن وب سایت‌ها استفاده‌ می‌‏شود. اگر قصد دارید به طور حرفه‌ای فعالیت آنلاین خود را دنبال کنید، حتما باید با معایب قالب و افزونه نال آشنا شوید. در ادامه به بررسی چند دلیل اساسی برای اجتناب از استفاده قالب و افزونه نال می‌پردازیم.

امنیت وب سایت

همان طور که ذکر شد قالب و افزونه نال در 90 درصد موارد دارای کدهای مخربی هستند که اهداف هکرها را دنبال می‌کنند به همین دلیل ممکن است با نصب قالب و افزونه نال وب سایت دچار مشکلات متعددی شود و در بدترین حالت ممکن است داده‌ها سرقت شوند.

امنیت وب سایت

پشتیبانی

با توجه به این که قالب و افزونه نال قانونی نیست و به صورتی است که لایسنس آن در دسترس نیست نمی‌توانید پشتیبانی این قالب و افزونه‌ها را از مراکز فروش دریافت کنید. قالب و افزونه پرمیوم دارای بخش‌های پشتیبانی و راهنماهایی به صورت متن و ویدئو هستند. در صورتی که لایسنس مورد نظر را نداشته باشید و یا از مرکز خرید نکرده باشید از این پشتیبانی‌ها محروم خواهید شد.

به روز رسانی

به روزرسانی هم مانند فاکتور پشتیبانی به دلیل عدم خرید از مراکز فروش در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. زیرا مراکزی که اقدام به فروش افزونه و قالب می‌کنند به صورت منظم نسخه‌هایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند از آنجا که به صورت قانونی این قالب و افزونه را تهیه نکرده‌اید به نسخه‌های به روز نیز دسترسی نخواهید داشت و همانطور که می دانید به روز رسانی نکردن هسته وردپرس، قالب و افزونه بزرگ‌ترین ضعف‌های امنیتی را به دنبال دارد و موجب هک شدن وب سایت می‌شوند و راهی برای نفوذ مهاجمان است. بنابراین با توجه به اهمیت به روز رسانی، باید از قالب و افزونه نال اجتناب کرد.

جریمه‌های سنگین

از آن جایی که ممکن است کدهای مخرب در قالب و افزونه نال وجود داشته باشد موتورهای جستجو هنگامی که این کدها را تشخیص دهند وب سایت را جریمه خواهند کرد. این جرایم در رتبه بندی سایت تاثیر خواهند داشت. حتی ممکن است جایگاه واقعی خود را از دست بدهید. بنابراین می‌توان گفت با توجه به اهمیت سئو و موارد امنیتی استفاده از چنین مواردی چندان جالب نیست.

جریمه های سنگین

حقوق نویسنده قالب و افزونه

همانطور که بیان شد افزونه و قالب‌های پرمیوم شکسته می‌شوند و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرند به همین دلیل از لحاظ انسانی، قوانین کپی رایت، حقوق نویسنده و زحمات او کار درستی نیست.

نابودی برند

سرقت اطلاعات موجب از دست رفتن اعتماد خواهد شد. وجود کدهای مخرب، ریدایرکت‌ها، لینک‌های نامشخص و… همگی باعث بروز مشکلات زیادی خواهند شد. فرض کنید اطلاعاتی از کاربران و مشتریان خود داشته باشید از دست رفتن اطلاعاتی مانند نام کاربری، رمز عبور، اطلاعات حساس مشتریان، اطلاعات ورود، اطلاعات محصولات و… همگی موجب نابودی اعتبار و اعتماد خواهند شد.

هزینه اضافی

در صورتی که وب سایت هک شود باید به پاک سازی وب سایت خود اقدام کنید. هزینه‌های پاکسازی بسیار بالا هستند. در موارد مختلف ممکن است کدهای موجود به راحتی شناسایی نشوند که هزینه‌های پاکسازی چنین مواردی بالا است. شاید نتوانید وب سایت خود را بازگردانی کنید و مجبور شوید تمام پروسه راه اندازی وب سایت را از اول شروع کنید بنابراین هزینه‌های اضافی را متحمل خواهید شد.در نهایت بهتر است از همان ابتدای کار از ابزار و قالب مناسبی استفاده کنید تا بتوانید به نسخه‌های به روز شده و پشتیبانی آن دسترسی داشته باشید که این قابلیت در افزونه و قالب نال شده هرگز وجود ندارد.

نتیجه گیری

کاربران زیادی برای کاهش میزان هزینه‌های وب سایت از نسخه نال شده قالب و افزونه‌های نال شده استفاده می‌کنند، بدون این که از عواقب این کار آگاه باشند و بدانند قالب نال شده چیست. یکی از مهم‌ترین دلایل عدم استفاده از نسخه نال شده قالب و افزونه های نال شده، عدم امنیت آن‌ها است. باید بدانید که نسخه نال شده قالب و افزونه‌های نال شده با اهداف مخرب تهیه می‌شوند و دارای کدهای تزریق شده برای سرقت اطلاعات هستند.

جهت خرید افزونه و قالب‌های وردپرسی با تخفیف از این لینک می‌توانید استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *