شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

آموزش ایجاد محصولات چند حالته در ووکامرس

تنوع محصولات این امکان را می‌دهد که چندین گزینه را برای یک مورد خاص نمایش دهید تا مشتریان بتوانند هر کدام را که می‌خواهند انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم ایجاد محصولات چند حالته در ووکامرس را آموزش دهیم تا فروشگاه‌هایی که با انواع متفاوتی از یک محصول مواجه هستند، بتوانند همه مدل‌ها را به فروش برسانند. پس با ما همراه باشید.

ایجاد محصولات چند حالته در ووکامرس

گاهی اوقات، محصولی که در فروشگاه ووکامرس خود دارید، تنها در یک نوع مشخص عرضه می‌شود. از طرف دیگر، بسیاری از محصولات با گزینه‌های مختلف عرضه می‌شوند. به عنوان مثال:

  • لباس‌هایی که در رنگ‌ها یا اندازه‌های مختلف وجود دارند.
  • مبلمان و سایر کالاهای خانگی با گزینه‌های مختلف.

اکثر فروشگاه‌ها حداقل چند کالا را با بیش از یک تنوع عرضه می‌کنند و بسیاری نیز به شدت به این نوع محصولات متکی هستند. خوشبختانه ووکامرس روشی داخلی برای اضافه کردن هر گزینه‌ای به صفحات محصول ارائه می‌دهد. این سیستم از دو ویژگی کلیدی “ویژگی” و “محصول متغیر” تشکیل شده است. این دو اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند، بنابراین لازم است که تفاوت بین آن‌ها را بیان کنیم.

ویژگی‌های محصول

ویژگی‌ها توصیف کننده‌های یک محصول هستند که به مشتریان اجازه می‌دهند حقایق را در مورد اندازه، رنگ، مواد و غیره محصول بدانند. بنابراین، به عنوان مثال، ممکن است یک پیراهن با ویژگی‌های “آبی” و “پشمی” یا یک کیف مسافرتی با وزن و ابعاد خاص داشته باشید. این اطلاعات توصیفی هستند. که در صفحه محصول مشخص شده‌اند، اما امکان تغییر انتخاب در این زمینه توسط مشتری وجود ندارد.

متغیرهای محصول

از طرف دیگر، متغیرها، انتخاب‌های واقعی هستند که مشتری می‌تواند در آن حق انتخاب داشته باشد. برای نمونه، اگر مشتری بتواند بین پیراهن آبی و قرمز یک مورد را انتخاب کند، این یک متغیر است. اگر می‌خواهید به افراد اجازه دهید که گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنند، باید تغییراتی نیز اضافه کنید. ویژگی‌ها را می‌توان بدون تغییر استفاده کرد، و فقط برای ارائه اطلاعات اضافی به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، اگر می‌خواهید از متغیرهای ووکامرسی استفاده کنید، ابتدا باید ویژگی‌ها را تنظیم کنید.

مراحل نحوه ایجاد و نمایش انواع محصولات

در این سه مرحله نشان خواهیم داد که چگونه ایجاد محصولات متغیر در ووکامرس خود راه اندازی کنید.

  1. برای محصولات ووکامرسی خود ویژگی‌ها را تنظیم کنید
  2. ویژگی‌هایی را به یک محصول اختصاص دهید
  3. محصولات چند حالته را به محصول خود اضافه کنید

تنظیم ویژگی‌ها برای محصولات

سیستم ایجاد متغیرها بر ویژگی‌ها متکی است. بنابراین، برای هرگونه متغیری که می‌خواهید تنظیم کنید، ابتدا باید یک ویژگی مرتبط ایجاد کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد. در حالی که می‌توانید ویژگی‌هایی را در صفحات محصول جداگانه ایجاد کنید، تنظیم آن‌ها در بخش محصولات >> ویژگی‌ها آسان‌تر است.

ویژگی ها در ووکامرس

در اینجا، می‌توانید یک ویژگی جدید اضافه کنید. فرض کنید شما لباس‌هایی را در رنگ‌های مختلف می‌فروشید. ممکن است ویژگی خود را “رنگ‌بندی” نامگذاری کنید و همان کلمه را به عنوان نامک اختصاص دهید. نام و نامک می‌تواند هر چیزی باشد. آنچه اهمیت دارد این است که مطمئن شوید آن‌ها توصیفی هستند. هنگامی که دکمه افزودن ویژگی را فشار دهید، ویژگی جدید شما ایجاد می‌شود

افزودن ویژگی جدید

حال پیکربندی مشخصه ویژگی‌ها را انتخاب کنید. در این صفحه، می‌توانید یک ورودی جدید برای هر نسخه از ویژگی اضافه کنید. به معنای هر رنگی است که لباس را به آن می‌فروشید. به طور مثال “سبز” را اضافه کنید.

افزودن ویژگی رنگ

می‌توانید به اضافه کردن هر تعداد رنگ که نیاز دارید، یکی یکی ادامه دهید. در صورتی که دوست داشته باشید می‌توانید برای هر کدام توضیحی اضافه کنید، اما ضروری نیست. هنگامی که تنظیم اولین ویژگی خود را تمام کردید، می‌توانید به عقب برگردید و هر تعداد دیگری را که نیاز دارید، اضافه کنید.

اختصاص ویژگی‌ها به یک محصول

در این مرحله، زمان آن است که از ویژگی‌های جدید خود استفاده کنید. یک محصول ووکامرسی را باز کنید و به بخش اطلاعات محصول بروید.

اطلاعات محصول

در کنار عنوان اطلاعات محصول، محصول متغیر را از منوی کشویی انتخاب کنید. با این کار ووکامرس متوجه می‌شود که می‌خواهید یک محصول با چندین گزینه ایجاد کنید. سپس تب ویژگی‌ها را باز کنید، یکی از ویژگی‌هایی که ایجاد کرده‌اید را انتخاب کنید و روی Add کلیک کنید.

انتخاب محصولات متغیر

اکنون، می‌توانید هر ویژگی را برای محصولی که در حال ویرایش آن هستید و آن را توصیف می‌کند، انتخاب کنید. روی منوی مقدار(ها) کلیک کنید، گزینه‌های شما ظاهر می‌شوند.

افزودن ویژگی ها

در ایجاد محصولات متغیر در ووکامرس می‌توانید بیشتر از یک گزینه را انتخاب کنید. هم چنین باید مطمئن شوید که هم قابل مشاهده در صفحه محصول و هم مورد استفاده برای متغیرها علامت زده شده‌اند. سپس، دکمه ذخیره ویژگی‌ها را بزنید.

افزودن محصولات چند حالته

به تب تغییرات بروید. تا زمانی که حداقل یک ویژگی را تنظیم کرده باشید، گزینه افزودن متغیر را خواهید داشت.

افزودن محصول متغیر

بر روی گزینه Go کلیک کنید. منوی کشویی جدیدی را می‌بینید که در آن می‌توانید یک ویژگی (مانند یک رنگ خاص) را انتخاب کنید.

افزودن متغیرها

به همین روال می‌توانید متغیرهای خود را اضافه کنید. در نهایت تنظیمات را ذخیره و صفحه محصول را به روز رسانی کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد.

جهت خرید افزونه و قالب‌های وردپرسی با تخفیف از این لینک می‌توانید استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *