شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

آموزش ویرایشگر کلاسیک وردپرس

آموزش ویرایشگر کلاسیک وردپرس

زمانی که وردپرس روی کار آمد، یک ویرایشگر متنی-دیداری با خود داشت که کاربران با کمک آن محتوای خود را منتشر می‌کردند. کم کم این ویرایشگر امکاناتی را برای بهبود نوشتارها اضافه و به طور منظم درگیر به روز رسانی شد. اما از نسخه ۵ وردپرس به بعد ویرایشگری به نام بلوک یا گوتنبرگ روی کار آمد. اوایل به صورت آزمایشی در کنار ویرایشگر کلاسیک حضور داشت و استقبال خوبی از آن به عمل نیامد اما با گذر زمان در نسخه‌های بعدی هم کامل‌تر شد و هم به روزتر. تا جایی که تقریبا در کنار صفحه سازها قرار گرفت. اکنون وردپرس این ویرایشگر را به عنوان ویرایشگر پیش‌فرض خود درنظر می‌گیرد و افرادی که هنوز علاقه‌مند به استفاده از ویرایشگر کلاسیک وردپرس هستند باید آن را از مخزن وردپرس دریافت و فعال کنند.

معرفی ویرایشگر کلاسیک وردپرس

ویرایشگر کلاسیک یک افزونه وردپرس رسمی است که توسط تیم وردپرس به روز رسانی می‌شود و ویرایشگر قبلی وردپرس و صفحه «ویرایش پست» را بازیابی می‌کند.

این افزونه موارد زیر را اضافه می‌کند:

  • صاحبان وب سایت‌ها می‌توانند ویرایشگر پیش فرض را برای همه افراد انتخاب کنند.
  • می‌توانند به کاربران اجازه دهند ویرایشگر پیش فرض خود را تغییر دهند.
  • در صورت مجاز بودن، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که از کدام ویرایشگر برای هر پست استفاده کنند.
  • هر پست در آخرین ویرایشگر استفاده شده باز می‌شود بدون توجه به این که، چه کسی آخرین ویرایش آن را انجام داده است. این امر برای حفظ یک تجربه ثابت در هنگام ویرایش محتوا مهم است.

علاوه بر این، افزونه ویرایشگر کلاسیک وردپرس شامل چندین فیلتر است که به افزونه‌های دیگر اجازه می‌دهد تنظیمات و انتخاب ویرایشگر در هر نوع پست را کنترل کنند.

اکنون که ویرایشگر پیش‌فرض وردپرس ویرایشگر بلوک است، چگونه باید بر روی حالت کلاسیک سوئیچ شود؟

تبدیل بلوک به کلاسیک

در مرحله اول در بخش افزونه‌ها باید به دنبال ویرایشگر کلاسیک باشیم و آن را نصب و فعال کنید. برای پیش‌فرض کردن این ویرایشگر کافی است به قسمت تنظیمات>> نوشتن در پیشخوان وردپرس بروید و نوع ویرایشگر را مشخص کنید.

تغییر به ویرایشگر کلاسیک

هم چنین می‌توانید به کاربران خود اجازه تغییر ویرایشگر را بدهید. معمولا این بخش متعلق به وب سایت‌هایی است که از انتشار پست مهمان پشتیبانی می‌کنند.

با این کار مجدد ویرایشگر کلاسیک را خواهید داشت.

ویرایشگر کلاسیک

با این که در حال حاضر وردپرس ویرایشگر بلوک را به عنوان تنها ویرایشگر رسمی خود می‌شناسد اما همچنان از ویرایشگر کلاسیک پشتیبانی و آن را به روز می‌کند. برای بعضی از کاربران هنوز هم کار با ویرایشگر بلوک چندان ساده نیست و حتی تمایلی به ساخت بلوک‌ها با کمک آن ندارند. به راحتی می‌توان ویرایشگر کلاسیک وردپرس را نصب و فعال کرد.

اگر نیاز به خرید این افزونه با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *