شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

معرفی ویژوال کامپوزر

افزونه visual composer یکی از بهترین افزونه‌های صفحه ساز موجود در وردپرس است که می‌توانید از آن برای ایجاد صفحات و طرح‌های سفارشی برای وب سایت وردپرس خود استفاده کنید.

ویژوال کامپوزر توسط wpbakery ساخته شده است، یکی از افزونه‌های سازنده صفحه وردپرس است که برای حل مشکل سفارشی سازی قالب‌ها و صفحات لندینگ آماده شده است و با استفاده از این افزونه بدون نیاز به کد زدن تغییرات دلخواهتان را اعمال می‌کنید.

معرفی ویژوال کامپوزر - چلیت آکادمی

پس از نصب در وب سایت وردپرس، به شما امکان ایجاد و ویرایش صفحات را با استفاده از یک رابط کشیدن و رها سازی بصری می‌دهد. به شما این امکان را می‌دهد که صفحات سفارشی را از طریق یک طرح مبتنی بر شبکه front-end طراحی کنید و هنگام طراحی آن، با پیش نمایش‌های زنده به مشاهده صفحه وب خود بپردازید.

اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا وقعا به یک صفحه ساز (page builder) نیاز دارید؟

صفحه ساز یکی از افزونه‌هایی است که باید در هر وب‌سایتی وجود داشته باشد، مهم نیست چه نوع وبلاگی دارید، همیشه راهی برای استفاده از سازنده صفحه است. کارهای زیادی با افزونه‌ای مانند ویژوال کامپوزر می‌توانید انجام دهید.

اگر می‌خواهید یک وبلاگ یا یک وب‌سایت موفقی داشته باشید، پس باید آن را طوری طراحی کنید که متفاوت از بقیه باشد و قالب وردپرس شما کاملا خاص باشد. Visual Composer می‌تواند به شما کمک کند تا به هدفتان برسید.

چهار کاری که می‌توانید با ویژوال کامپوزر انجام دهید!

توانایی‌های این افزونه بی پایان است. اما در اینجا به 4 مزیت اصلی این سازنده صفحه اشاره می کنیم.

1. ساخت صفحات فرود یا Landing page

چه بخواهید دسته‌ای از محصولات را طراحی کنید و یا این که یک محصول بفروشید، نیاز دارید تا آن‌ها را به شیوه‌ای در برابر مشتریتان قرار دهید که توجهشان را جلب کند. طراحی یک صفحه زیبا بهترین راه برای این کار است.

ویژوال کامپوزر این کار را برای شما آسان می‌کند. با بیش از 40 قالب خاص، به سرعت می‌توانید صفحه مورد نظر خود را طراحی کنید.

نمونه صفحه فرود با ویژوال کامپوزر - چلیت آکادمی

2. طراحی یک Homepage جدید

اگر از Homepage پیش فرض وب سایت وردپرسی تان راضی نیستید، می‌توانید با استفاده از Visual Composer صفحه اختصاصی خودتان را معرفی کنید و نیازی به هیچ کد زدنی نباشد.

3. طراحی اختصاصی صفحات و پست‌ها

بدون هیچ عذاب کشیدنی می‌توانید به طور اختصاصی صفحاتی مانند “درباره ما”، “تماس با ما” یا صفحه محصولات در فروشگاه اینترنتی طراحی کنید و یا هر صفحه دیگری. این افزونه با WooCommerce و Ninja Forms کاملا سازگار است.

نمونه طراحی اختصاصی صفحات با ویژوال کامپوزر - چلیت آکادمی

4. طراحی قالب وردپرسی خودتان

با استفاده از ویژوال کامپوزر می‌توانید تمام قالب سایت وردپرسی خود را طراحی کنید. WPBakery حتی قالب‌های وردپرسی رایگان را در اختیار قرار داده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سایت را سفارشی سازی کنید هر چند می‌توانید از Visual Composer استفاده کنید. قالب‌های رایگان گزینه‌های محدودتری دارند هر چند برای کار با افزونه نیاز به دانش طراحی وب و تجربه است.

راحت‌ترین کار این است که یک نسخه پرمیوم (premium) خریداری کنید و طراحی را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید.

چرا ویژوال کامپوزر؟

دلایل بسیار زیادی برای انتخاب Visual Composer نسبت به دیگر سازنده‌های صفحه در وردپرس وجود دارد. این افزونه مقرون به صرفه‌تر است، با هر قالبی کار می‌کند و با تمام افزونه‌های محبوب سازگار است اما جدا از همه اینها هم چنین مناسب افراد مبتدی است.

با یک بار نصب می‌توانید به راحتی از این افزونه استفاده کنید و یک صفحه جدید در وبلاگ خود بسازید. در ویژوال کامپوزر دو گزینه می‌بینید: استفاده از ویرایشگر Front-end (فرانت اند: ویرایش بصری) یا Back-end (بک اند: ویرایش با HTML).

ساخت یک صفحه جدید با ویژوال کامپوزر - چلیت آکادمی

زمانی که از ویرایشگر front-end استفاده می‌کنید، قادرید تا به صورت بصری در هنگام پیش نمایش زنده، صفحه را ویرایش کنید و آنچه را که می‌سازید ببینید.

از طریق آن، می‌توانید یک صفحه را از ابتدا خودتان طراحی کنید یا اینکه قالبی را بارگذاری کنید و آن را ویرایش کنید.

قالب های آماده ویژوال کامپوزر - چلیت آکادمی

اگر می‌خواهید یک بلوک محتوای جدید اضافه کنید، به سادگی می‌توانید یک ردیف یا ستون تازه بسازید و بلوک جدید را به داخل آن بیاندازید (درگ کنید).

المنت های ویژوال کامپوزر - چلیت آکادمی

این افزونه دارای 45 عنصر محتوایی برای ایجاد صفحات تک و منحصر به فرد می‌باشد.

در نهایت داشتن Visual Composer در وب سایتتان می‌تواند از هر جهتی مفید باشد. هر مقدار هزینه‌ای که برای این افزونه بپردازید ارزش دارد زیرا کار با آن راحت است و بدون هیچ دانش خاصی از برنامه نویسی می‌توانید صفحات خود را به طور اختصاصی طراحی کنید.

اگر نیاز به خرید این افزونه با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *