شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

تفاوت افزونه woocommerce با افزونه EDD

تفاوت افزونه ووکامرس با افزونه edd - چلیت آکادمی

ووکامرس و easy digital downloads هر دو افزونه‌های قدرتمند وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی هستند. که طرفداران زیادی دارند و در این مطلب تفاوت woocommerce و EDD را بررسی می‌کنیم.

اما کدام افزونه برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی بهتر است؟ کدام افزونه امکانات بیشتری دارد و کار کردن با کدام افزونه راحت‌تر است؟ جواب این سوالات و انتخاب افزونه مناسب برای فروشگاه اینترنتی شما باتوجه به نوع محصولات و خدمات کسب و کار شما متفاوت است.

تفاوت افزونه woocommerce و EDD

تفاوت اصلی این دو افزونه نوع محصولات قابل ارائه در آن‌ها است. افزونه easy digital downloads برای ساخت فروشگاه‌های اینترنتی ارائه دهنده فایل‌های دانلودی و دیجیتال استفاده می‌شود. اما ووکامرس قابلیت ارائه انواع محصولات فیزیکی، خدمات و همچنین فایل‌های دانلودی و دیجیتال را دارد.

به همین دلیل پیش از انتخاب افزونه باید نوع محصول خود را مشخص کنید. اگر قصد دارید در فروشگاه اینترنتی خود فایل‌های قابل دانلود مانند جزوات، مقالات، فیلم، فایل صوتی و … بفروشید افزونه EDD انتخاب مناسبی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. اما اگر علاوه بر موارد بالا قصد دارید محصولات فیزیکی یا خدمات دیگری را نیز برای فروش بر روی سایت قرار دهید، ووکامرس انتخاب بهتری است.

این دو افزونه علاوه بر تفاوت‌های بسیار شباهت‌هایی نیز دارند برای مثال هر دو زبان فارسی و واحد پولی ریال را پشتیبانی می‌کنند.

درحال حاضر باتوجه به آمار سایت وردپرس افرونه ووکامرس بیش از ۵ میلیون نصب فعال و افزونه easy digital downloads بیش از ۶۰۰۰۰  نصب فعال دارد که نشان دهنده‌ محبوبیت بیشتر ووکامرس است.

WoocommerceEasy digital downloads
افزونه درگاه پرداخت اینترنتیافزونه جانبی داردافزونه جانبی دارد
پشتیبانی از زبان فارسیدارددارد
پشتیبانی از واحد پول ریالدارددارد
امکان صدور کد تخفیفدارددارد
نقد و بررسی محصولداردافزونه جانبی دارد
اشتراک و پرداخت دوره ایافزونه جانبی داردافزونه جانبی دارد
مقایسه محصولاتافزونه جانبی داردندارد
پیگیری بسته ارسال شدهافزونه جانبی داردندارد
بررسی اعتبار آدرسافزونه جانبی داردندارد
سیستم رتبه بندی محصولاتافزونه جانبی داردافزونه جانبی دارد

تفاوت ناحیه کاربری ووکامرس و Easy Digital Download

ووکامرس نسبت به ایزی دیجیتال دانلود رابط کاربری و UI بهتری دارد و تجربه بهتری را می‌دهد.

هزینه راه اندازی

نصب هر دو افزونه رایگان است اما ووکامرس نسبت به EDD افزونه‌های جانبی بیشتری دارد و به همین دلیل به راحتی می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را ارتقا دهید.

بیشتر بودن افزونه‌های جانبی نوشته شده برای ووکامرس دلیل بر ضغیف بودن EDD نیست و در صورت نیاز می‎‌توانید تغییرات موردنیاز خود را به آن اضافه کنید اما ممکن است نیاز باشد برای دریافت امکانات جانبی هزینه کنید.

علاوه بر افزونه‌های جانبی، تعداد قالب‌های طراحی شده برای انواع کسب و کارها در ووکامرس بسیار بیشتر از ایزی دیجیتال دانلود است.

درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی - چلیت آکادمی

هر دو افزونه از درگاه پرداخت اینترنتی پشتیبانی می‌کنند و برای هر دو افزونه، افزونه اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به آن‌ها نیز موجود است.

تنوع محصولات

همانطور که در بالا ذکر کردیم ووکامرس از تمامی انواع محصولات و خدمات فیزیکی و دیجیتال پشتیبانی می‎‌کند اما EDD فقط برای ارائه فایل‌های دانلودی استفاده می‌شود که البته در ارائه فایل‌های دانلودی برتری‌هایی نسبت به ووکامرس دارد مانند قابلیت محدود کردن تعداد فایل‌های دانلودی توسط یک نفر که ووکامرس به طور مستقیم از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند؛ اما با استفاده از افزونه‌های جانبی می‌توانید این قابلیت را نیز به ووکامرس اضافه کنید.

تفاوت سئو woocommerce و EDD

ووکامرس نسبت به EDD سئو بهتری دارد و فروشگاه‌های اینترنتی ساخته شده با ووکامرس سریع‌تر از easy digital downloads در موتور جستجو رشد می‌کنند و صفحات سایت بازدید و رتبه بهتری را دریافت می‌کنند.

همه تفاوت‌های افزونه edd و woocommerce گفته شد. اما برای راهنمایی بیشتر، به شما نکاتی را پیشنهاد می‌کنیم که در تصمیم‌گیری، انتخاب بهتری داشته باشید.

  • اگر بیشتر محصولات فروشگاه شما دیجیتال است و تعداد کمی از آن را محصولات فیزیکی تشکیل می‌دهد، پیشنهاد ما به شما استفاده از افزونه edd است.
  • اگر بیشتر محصولات فروشگاه اینترنتی را کالای فیزیکی تشکیل می‌دهد و تعداد کمی محصولات دیجیتال دارید، بهترین گزینه استفاده از افزونه ووکامرس است.

البته نگران نباشید؛ حتی اگر در آینده نیز قصد گسترش محصولات دیجیتال فروشگاه اینترنتی خود را دارید، افزونه ووکامرس به‌طورکامل از محصولات دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند و مشکلی در فروش و نمایش کالا به‌وجود نخواهد آمد. اما افزونه EDD، فقط از کالا‌ی فیزیکی ساده پشتیبانی می‌کند. افزونه پیامک ووکامرس نسبت به افزونه پیامک edd حرفه‌ای‌تر بوده و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر نیاز به خرید این افزونه‌ها با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *