شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

عضویت ویژه (VIP)

عضویت ویژه (VIP) - چلیت آکادمی

VIP یا عضویت ویژه نوعی کسب درآمد است که از طریق فروش حساب‌هایی با اعتبار بالاتر و دسترسی‌های بیشتر همچون امتیاز بیشتر، یا دسترسی به طیفی از فایل‌هایی که برای عموم کاربران معمولی قفل هستند ارائه می شوند.

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک عکاس حیات وحش هستید و می‌خواهید از عکس‌هایی که می گیرید درآمد کسب کنید. برای این کار یک سایت راه اندازی کرده و بخشی از عکس‌هایی را که گرفته‌اید با کاربران به اشتراک می‌گذارید اما به کاربران اعلام می کنید که اگر به دنبال عکس‌هایی باکیفیت‌تر و جذاب‌تر می گردند می توانند که عضویت ویژه تهیه کرده تا در بخش اعضای ویژه سایت عضو شوند.

هم چنین برای آنان اعتبار بالاتری در نظر می‌گیرید. مثلاً اگر آن‌ها خواستند که یک آلبوم عکس را از شما خریداری کنند، از آن‌ها به جای 67 هزار تومان 40 هزار تومان دریافت می کنید. البته این که به آن‌ها اعتبار بالاتری بدهید یا ندهید را می‌توانید خودتان انتخاب کنید ولی باید به آنان خدمات یا محصولاتی خاص را ارائه کرده که دسترسی به آن‌ها برای افراد معمولی مجاز نیست.

از این روش درآمدی سایت‌های مطرح خارجی و ایرانی زیادی استفاده می‌کنند.

دسترسی محتوایی و زمانی چیست؟

دسترسی محتوایی یعنی این که دسترسی کاربران را بر اساس بسته عضویت ویژه‌ای که خریداری کرده‌اند محدود یا مجاز به استفاده از محتواها کنید. برای مثال شما 300 عکس را در بخش عضویت ویژه اشتراک گذاری کرده‌اید و برای عضویت نیز چند بسته به شرح زیر تعریف کرده‌اید:

  • مبلغ 20 هزار تومان برای 100 عکس
  • مبلغ 30 هزار تومان برای 200 عکس
  • و مبلغ 40 هزار تومان برای تمام 300 عکس

و کاربری بسته دوم یعنی 30 هزار تومان برای مشاهده یا دانلود 200 عکس را خریداری کرده است، یعنی این که او می‌تواند بر اساس پلن خریداری شده‌اش به 200 عکس دسترسی داشته باشد. به این نوع دسترسی، دسترسی محتوایی می‌گویند. البته دسترسی محتوایی نیز، خود به دو بخش تقسیم می‌شود:

دسترسی نامحدود

دسترسی نامحدود در عضویت ویژه - چلیت آکادمی

یعنی فرد با خرید اشتراک به تمامی فایل‌ها، مقالات یا دیگر امکانات عضویت ویژه دسترسی دارد. دسترسی نامحدود به معنای اجازه داده برای استفاده از تمام قابلیت‌های عضویت ویژه است. این روش بهترین روش برای دریافت دسترسی نامحدود به سایت شما می‌باشد. در این روش کاربران همراهی بیشتری با شما خواهند داشت و درآمد بیشتری عایدتان خواهد شد.

روال زمانی

روال دسترسی زمانی نیز همین طور است؛ منتها یک تفاوت وجود دارد. کاربر به تمامی محتوا یعنی بر فرض مثال 300 عکس دسترسی دارد اما دسترسی او به این محتوا می‌تواند به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا بالاتر باشد که در طراحی و تعریف این سبک از عضویت ویژه نیز انتخاب زمان به سلیقه شما بستگی دارد. اما رایج‌ترین دسترسی‌های زمانی ماهانه ، سه ماهه و شش ماهه هستند.

آیا می‌توان از هر دو محدودیت دسترسی استفاده کرد؟

بله، اما اگر سعی خود را بر روی یکی از محدودیت‌های دسترسی بگذارید بهتر بوده و بازدهی بیشتری را به همراه خواهد ساخت. پیشنهاد ما این است که بسته‌هایی متفاوت و با محدودیت دسترسی زمانی ایجاد کنید چون این سبک از فروش عضویت ویژه در ایران رایج‌تر است.

چه سایت‌هایی از این نوع شیوه، برای کسب درآمد استفاده می‌کنند؟

سایت‌های معروف زیادی وجود دارند که این نوع مدل کسب درآمد را برای خود برگزیده‌اند، از جمله این سایت‌ها می‌توان به فیلیمو، نماوا، متمم و آپلودبوی اشاره کرد. البته سایت‌های زیادی وجود دارند که از این مدل درآمدی برای کسب درآمد از کسب و کار اینترنتی خود استفاده می‌کنند.

اکنون که با مفهوم عضویت ویژه آشنا شدید در مقاله معرفی بهترین افزونه های عضویت ویژه وردپرس به معرفی بهترین افزونه‌ها پرداخته‌ایم.

جهت خرید افزونه و قالب‌های وردپرسی با تخفیف از این لینک می‌توانید استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *