شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

معرفی ابزارهای تست سایت وردپرس روی لوکال هاست

معرفی ابزارهای تست سایت وردپرس روی لوکال هاست - چلیت آکادمی

در دنیای امروزی داشتن سایت برای هر کسب و کاری یک پیش نیاز اساسی به حساب می‌آید. چرا که وب سایت‌ها می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی بر روی رشد یک کسب و کار داشته باشند. اما این امر برای بسیاری از افراد به دلیل نداشتن دانش فنی و سرمایه زیاد امکان پذیر نبوده است. امروزه با استفاده از وردپرس رویای این افراد برای طراحی وب سایت بدون نیاز به پیش نیاز خاصی به واقعیت تبدیل شده است.

در این مطلب می‌خواهیم به آموزش طراحی سایت با وردپرس بپردازیم و به شما ابزارهای نصب وردپرس روی لوکال هاست را معرفی کنیم.

پس اگر علاقه‌مندید که یاد بگیرید که چطور می توان وردپرس را در کامپیوتر خودتان، بدون صرف هیچگونه هزینه‌ای برای خرید دامنه و هاست راه اندازی کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

وردپرس چیست؟

وردپرس نرم‌ افزاری رایگان، متن باز (Open Source) و تحت وب است که با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و توسط Mysql نیز پشتیبانی می شود. اگر بخواهیم به زبان ساده به معرفی این ابزار بپردازیم باید گفت که وردپرس یک سیستم سایت ساز است که با استفاده از آن می‌توان وب سایت‌های مختلفی از جمله انواع فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های شخصی، سیستم‌های رزرواسیون و… را در کمترین زمان ایجاد کرد. براساس آمار، تا کنون بیش از 34 درصد از کل وب سایت‌‌های جهان با استفاده از WordPress راه اندازی شده‌اند.

وردپرس با استفاده از چندین زبان برنامه نویسی مختلف از جمله PHP توسعه داده شده است. این پلتفرم، همچنین از زبان‌های HTML، CSS و JavaScript نیز استفاده می‌کند.

برای راه اندازی وردپرس کافی است تا آخرین نسخه از این سیستم مدیریت محتوای محبوب را دانلود کرده و سپس با تهیه هاست مناسب اقدام به نصب و راه اندازی آن کنید.

وردپرس چیست؟ - چلیت آکادمی

لوکال هاست چیست؟

لوکال هاست به معنی هاست محلی است. به فضایی در کامپیوتر گفته می‌شود که محیط سرور و هاست‌ واقعی را شبیه‌ سازی می‌کند. 

شما می‌توانید وردپرس را بر روی هاست محلی یا همان رایانه شخصی خود نصب کنید و دلایل مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. معمولا زمانی از لوکال هاست استفاده می‌شود که بخواهید برنامه خود را بر روی سرور اجرا کرده و با آن تعامل داشته باشید، اما نمی‌خواهید که برنامه برای همه در دسترس باشد. به عنوان مثال، توسعه‌دهندگان می‌توانند قبل از انتشار وب‌سایت خود در اینترنت، آن را بر روی هاست محلی مورد آزمایش قرار دهند. برای انجام این کار نیاز به وب سرور Apache، پایگاه‌داده MySQL و زبان برنامه‌نویسی PHP دارید که به اختصار به آن AMP می‌گویند.

می‌توانید یک وب سایت را بر روی سرور خود اجرا و آن را با استفاده از لوکال هاست در مرورگر خود ببینید، قبل از این که آن را به صورت عمومی در دسترس قرار دهید.

لوکال هاست چیست؟ - چلیت آکادمی

نحوه نصب وردپرس بر روی لوکال هاست

برای نصب وردپرس در لوکال هاست نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که از میان آنها می‌توان به WAMP، XAMPP و MAMP اشاره کرد. همانطور که می‌بینید تمام آنها از AMP پشتیبانی می‌کنند.

همینطور نرم افزار دیگری به نام Laragon وجود دارد که می توان برای نصب وردپرس در لوکال هاست از آن استفاده کرد.

جهت خرید افزونه و قالب‌های وردپرسی با تخفیف از این لینک می‌توانید استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *