شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

معرفی افزونه صفحه ساز المنتور

یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس که محبوبیت زیادی را بین کاربران وردپرس کسب کرده است، صفحه ساز المنتور می‌باشد. با استفاده از افزونه elementor، می‌توانید صفحات وب سایت خود را آن طور که میخواهید طراحی و پیاده سازی کنید. ویژگی‌های المنتور به قدری کاربردی و جذاب می‌باشند که تقریبا ۸۰ درصد کاربران وردپرس از این افزونه برای طراحی صفحات خود استفاده می‌کنند. اگر نمی‌دانید Elementor چه قابلیت‌هایی دارد و یا اصلا المنتور چیست، در این مقاله همه چیز درباره المنتور را برای شما توضیح داده‌ایم.

معرفی المنتور - چلیت آکادمی

المنتور چیست؟

المنتور یک ویرایشگر وب سایت است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، صفحات وب زیبا و حرفه‌ای بسازید. با المنتور، می‌توانید صفحات وبی با قالب‌های زیبا و کارآمد بسازید که به سادگی قابل انتقال و اجرا در هر سایت و اپلیکیشنی می‌باشند.

این افزونه دو نسخه معمولی و پرمیوم دارد که امکانات المنتور در نسخه معمولی تنها برای ساخت صفحه اصلی در دسترس می‌باشند، اما اگر قصد دارید صفحات ۴۰۴، انواع پاپ آپ، آرشیو نوشته‌ها و… را برای سایت خود بسازید، باید از نسخه پرمیوم آن که پولی می‌باشد استفاده کنید.

مزایای افزونه المنتور در وردپرس

افزونه المنتور مزایای برجسته و زیادی دارد و همین مزایا باعث شده‌اند تا آمار نصب این افزونه وردپرسی به بیش از دو میلیون نصب رسمی در مخزن وردپرس برسد. هر افزونه‌ای نمی‌تواند به این تعداد نصب برسد و باید دارای قابلیت‌های فراوان در خود باشد. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین مزایا این افزونه آشنا می شویم.

1. ویرایشگر آسان و در لحظه

همین امر به کاربر اجازه می دهد در کمترین زمان و به راحتی بتواند صفحه دلخواه خود را طراحی کند. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق العاده این افزونه، پیش نمایش فعال سایت در صفحه طراحی با افزونه است. یعنی شما همزمان با تغییر ویجت‌ها می توانید سایت را به طور زنده مشاهده کنید و از تغییرات آن آگاه شوید.

2. کشیدن و رها کردن

این ویژگی باعث می شود حتی کاربران مبتدی نیز به راحتی بتوانند با این افزونه کار کنند. برای این کار شما فقط نیاز به کمی سلیقه و حوصله دارید تا ابزارک‌ها را جا به جا کرده و یک وب سایت رویایی طراحی کنید.

3. امکان تغییر سایز صفحه با افزونه المنتور

یکی دیگر از امکاناتی که کمتر در افزونه‌های صفحه ساز مشاهده می‌شود، امکان تغییر سایز صفحات و بخش‌های داخلی صفحه در وردپرس است. افزونه المنتور این امکان را به کاربر می‌دهد تا اندازه تمامی قسمت‌های سایت را تغییر دهد و به دلخواه خود عرض و طول آن‌ها را کمتر یا بیشتر کند. البته بهتر است در این مورد، نوع قالب سایت را نیز در نظر داشته باشید. اگر از قالب استاندارد استفاده کرده باشید دچار مشکل خاصی نخواهید شد.

امکان تغییر سایز صفحه با افزونه المنتور - چلیت آکادمی

4. ذخیره سازی صفحات ساخته شده

اگر شما یک طراح سایت هستید و یا چندین سایت دارید، افزونه المنتور یک ویژگی خاص و کاربردی برای شما خواهد بود. به این ترتیب دیگر نیازی نیست زمان بسیاری را در طراحی سایت و ایجاد صفحات مختلف صرف کنید.

5. متن باز بودن افزونه المنتور

برای یک برنامه نویس و توسعه دهنده وب، هیچ چیز بهتر از متن باز بودن یک افزونه نیست. متن باز یا open source به توسعه دهنده وب اجازه می‌دهد هر تغییری را در افزونه به وجود آورد. متن باز بودن یک معامله سه طرف برد محسوب می‌شود. سه برد برای سازنده افزونه، توسعه دهنده وب و کاربر نهایی.

البته برای تغییرات در افزونه المنتور نیازی نیست یک توسعه دهنده حرفه‌ای وب باشید. اگر آشنایی اولیه با کدهای CSS داشته باشید، می‌توانید به راحتی، این افزونه را برای هماهنگی بیشتر با قالب سایت خود، سفارشی کنید. اما اگر با این کدها آشنایی چندانی ندارید بهتر است آن را به یک فرد متخصص بسپارید تا سایت شما دچار مشکل نشود.

6. سازگاری افزونه المنتور با افزونه های سئو

مسلما سئو مهم‌ترین بخش یک وب سایت است که باعث می‌شود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر بهتر شود. وردپرس دارای افزونه‌های سئو بسیار قوی است که خوشبختانه هماهنگی کامل با افزونه المنتور دارند و این افزونه هیچ ضرری برای سئو سایت کاربر نخواهد داشت.

سازگاری افزونه المنتور با افزونه های سئو - چلیت آکادمی

7. طراحی کاملا ریسپانسیو و واکنش گرا

تمامی قسمت‌هایی که توسط افزونه المنتور ساخته و ویرایش می‌شوند، کاملا واکنش گرا هستند. یعنی قسمت‌های ساخته شده به خوبی و به صورت کامل و بدون مشکل در تمامی صفحات نمایشگرها مانند رایانه، تبلت، تلفن هوشمند و … نمایش داده می‌شود.

طراحی کاملا ریسپانسیو و واکنش گرا افزونه - چلیت آکادمی

8. سرعت بارگذاری بالا

قطعا سرعت سایت یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی سایت می‌باشد. تمامی قسمت‌های ساخته شده با المنتور، دارای سرعت بالایی در بارگذاری هستند و کاربر هیچ گونه کاهش سرعت محسوسی را در سایت احساس نخواهد کرد.

سخن پایانی

پیشرفت وب سایت‌ها در دنیای امروز را می‌توان تا حدود زیادی مدیون وردپرس و افزونه‌های کاربردی آن بود وردپرس بسیار قدرتمند بوده و به صورت رایگان عرضه شد. همین دو ویژگی باعث شد تا بسیاری از افرادی که برای طراحی سایت بودجه کافی نداشتند، از سیستم مدیریت محتوای وردپرس کمک گرفته و یک وب سایت کامل و عالی برای خود ایجاد کنند.

افزونه المنتور نیز با داشتن امکانات فوق العاده، امکان ایجاد هر نوع وب سایت با دیزاین دلخواه را به کاربر داده تا دیگر کاربران هیچ گونه نگرانی بابت طراحی سایت نداشته باشند. اگر تا به حال از این افزونه قدرتمند در وب سایت وردپرسی خود استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین الان نسخه رایگان آن را دانلود و روی وردپرس خود نصب نمایید. قطعا از کار با این افزونه پشیمان نخواهید شد.

اگر نیاز به خرید این افزونه با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *