شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

معرفی چند افزونه ضروری کسب و کار آنلاین

معرفی چند افزونه ضروری کسب و کار آنلاین - چلیت آکادمی

در این مقاله چند افزونه ضروری کسب و کار آنلاین وردپرس که لازم است صاحبان کسب و کار، آن‌ها را بر روی سایت خود داشته باشند، را معرفی می‌کنیم.

شما به عنوان مدیر یک سایت وردپرس مطمئناً با چالش “چه افزونه‌ای را روی سایت نصب کنید” روبرو شده‌اید. در مخزن وردپرس افزونه‌های زیادی وجود دارد که انتخاب از بین آن‌ها کار سخت و دشواری است. داشتن مجموعه‌ای از ابزارهای مناسب باعث می‌شود کسب و کار شما به سطح بالاتری برسد، تعداد بازدیدکنندگان شما بیشتر شود و درآمد بیشتری داشته باشید.

WPForms

لوگو wpforms افزونه ضروری کسب و کار برای تولید فرم - چلیت آکادمی

از افزونه‌های ضروری وردپرس برای کسب و کار آنلاین می‌توان به WPForms اشاره کرد. هر وب سایت به یک فرم تماس نیاز دارد تا به کاربران این امکان را بدهد که به راحتی با آن‌ها در ارتباط باشند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، اجازه به مشتریان خود برای برقراری ارتباط با شما باید در اولویت اول کار شما باشد.

WPForms مبتدی و دوستانه‌ترین افزونه فرم تماس و از بهترین افزونه‌های فرم‌ساز وردپرس است. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی فرم‌های تماس، فرم‌های اشتراک ایمیل، فرم‌های سفارش، فرم‌های پرداخت و سایر انواع فرم‌های آنلاین را تنها با چند کلیک ساده ایجاد کنید. در بسیاری از سایت‌های بزرگ دنیا از این افزونه استفاده می‌شود. نسخه رایگان WPForms Lite برای کسانی که به دنبال یک راه حل ساده هستند، در اختیار شما قرار داده شده است. اگر می‌خواهید ویژگی‌های پیشرفته‌تری داشته باشید، باید نسخه pro آن را دریافت کنید.

در مقاله معرفی و آموزش نصب افزونه WPForms می‌توانید اطلاعات کاملی درباره این افزونه قدرتمند و نحوه استفاده از آن به دست آورید.

MonsterInsights

افزونه MonsterInsights یکی دیگر از ضروری ترین افزونه های کسب و کار آنلاین برای نمایش آمار وب سایت از گوگل آنالیتیکس - چلیت آکادمی

MonsterInsights افزونه ضروری کسب و کار آنلاین از جمله بهترین افزونه‌های گوگل آنالیتیکس برای وردپرس است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت خود را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید و بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد بازدید کنندگان وب سایت خود مانند اینکه از کجا می‌آیند و در وب سایت شما چه کاری انجام می‌دهند به دست آورید.

MonsterInsights تا به امروز قوی‌ترین و محبوب‌ترین افزونه تحلیل رفتار کاربر در وردپرس با گوگل آنالیتیکس است که با استفاده از آن می‌توانید سایت خود را بهینه سازی کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

MonsterInsights نسخه رایگان دارد. اما اگر می‌خواهید از ویژگی‌های پیشرفته آن استفاده کنید باید نسخه Pro آن را دریافت کنید.

Yoast SEO

افزونه Yoast SEO افزونه ضروری کسب و کار آنلاین برای بهبود سئو - چلیت آکادمی

دیگر افزونه ضروری کسب و کار آنلاین برای یک سایت وردپرسی افزونه Yoast SEO است. سئو به شما کمک می‌کند که بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را از موتورهای جستجو به سایت وردپرسی خود جذب کنید. با استفاده از افزونه‎های سئو می توانید کارهای بهتری برای افزایش ترافیک وب سایت خود انجام دهید.

افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس است. این افزونه هر آنچه که شما برای بهینه سازی سایت وردپرسی خود برای موتورهای جستجو نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. افزونه Yoast SEO نه تنها به شما کمک می کند که برچسب‌های متا را اضافه کنید بلکه امکان ایجاد نقشه سایت، اتصال سایت به سرچ کنسول گوگل، بهینه سازی برای شبکه‌های اجتماعی و بسیاری کارهای دیگر را به شما می‌دهد و کل سایت شما را از نظر سئو بهینه سازی می‌کند.

این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس است و برای هر وب سایتی لازم است.

در مقاله آموزش سئو وردپرس با افزونه Yoast SEO می‌توانید با نحوه تنظیمات و کار این افزونه آشنا شوید.

OptinMonster

افزونه OptinMonster افزونه ضروری کسب و کار آنلاین برای ساخت پاپ آپ - چلیت آکادمی

افزونه اپتین مانستر یا OptinMonster افزونه ضروری کسب و کار آنلاین دیگری است که برای ایجاد پاپ آپ و جذب کاربر به کار گرفته می‌شود.

OptinMonster از محبوب‌ترین نرم افزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل و بهترین افزونه‌های جذب مخاطب هدفمند وردپرس است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا بازدیدکنندگان عبوری وب سایت خود را به مشترکان ایمیل تبدیل کنید.

افزونه OptinMonster فرم‌های opt-in از پیش ساخته تبدیل بالایی دارد که شما می‌توانید توسط کشیدن و رها کردن، به راحتی آن‌ها را سفارشی سازی کنید. با این افزونه می‌توانید کمپین‌ها را برای هر کاربر شخصی سازی کنید و بنابراین پیام‌های درست را در زمان درست ارسال کنید.

افزونه OptinMonster برای وبلاگ نویسان، سایت‌های کسب و کار و فروشگاه‌های eCommerce بسیار مناسب است.

Constant Contact

افزونه Constant Contact افزونه ضروری کسب و کار آنلاین برای ایمیل مارکتینگ - چلیت آکادمی

ایمیل مؤثرترین و قابل اطمینان‌ترین ابزار بازاریابی برای صاحبان کسب و کار آنلاین است. ساخت لیست ایمیل در وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که با کاربران حتی زمانی که از سایت شما خارج می‌شوند، در ارتباط باشید.

Constant Contact یکی از بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ و یکی از افزونه‌های ضروری وردپرس برای یک کسب و کار آنلاین است. این افزونه به شما اجازه می‌دهد که یک لیست ایمیل بسازید و ایمیل‌ها را برای مشترکین‌ ارسال کنید.

افزونه Constant Contact تا به حال بهترین پلتفرم مبتدی دوستانه بوده است که نصب سریع و آسانی نیز دارد. این ابزار با ابزارهای داخلی، برای اضافه کردن فرم‌های ثبت نام می‌آید و نیز با نرم افزار جذب مخاطب هدفمند مانند OptinMonster به خوبی کار می‌کند.

UpdraftPlus

افزونه UpdraftPlus افزونه ضروری کسب و کار آنلاین برای پشتیبان گیری - چلیت آکادمی

به عنوان یک صاحب کسب و کار نمی‌توانید اطلاعات مشتری و کسب و کار را در صورت شکست سخت افزاری یا حمله روی سرور هاست از دست بدهید. اولین چیزی که باید روی تمام سایت‌های وردپرسی خود داشته باشید یکی از بهترین افزونه‌های پشتیبان‌گیر وردپرس است.

افزونه UpdraftPlus یکی از افزونه‌های محبوب پشتیبان گیری در وردپرس و از ضروری‌ترین افزونه‌های وردپرس برای کسب و کارهای آنلاین است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که پشتیبان گیری را به صورت خودکار انجام دهید و با امنیت کامل پشتیبان‌ها را در محل دیگری مانند Google Drive، Dropbox، S3، Rackspace، FTP، email  و بسیاری دیگر، ذخیره کنید.

هم چنین در این افزونه، بازیابی کردن وب سایت از پشتیبان‎های گرفته شده بسیار آسان است. افزونه UpdraftPlus به صورت رایگان عرضه شده است و جزء یکی از افزونه‌های ضروری وردپرس برای کسب و کارهای آنلاین معرفی شده است. امکانات و ویژگی‌های نسخه رایگان آن نیز کافی است اما اگر می‌خواهید ویژگی‌های بیشتری داشته باشید باید نسخه Pro این افزونه را تهیه کنید.

Elementor Page Builder

افزونه Elementor Page Builder دیگر افزونه ضروری کسب و کار آنلاین برای ساخت صفحه‌ بدون کد نویس - چلیت آکادمی

به عنوان یک صاحب کسب و کار حتماً متوجه شده‌اید که قرار دادن محصولات در صفحات با ظاهرهای متفاوت می تواند منجر به بحث‌های بیشتر و فروش بیشتر شود.

افزونه Elementor Page Builder یک سازنده کشیدن و رها کردن قوی و محبوب و از بهترین افزونه‌های صفحه ساز وردپرس است که به شما اجازه می‌دهد طرح‌بندی صفحات خود را به راحتی با استفاده از یک رابط کاربری ساده ایجاد کنید. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی طراحی وب سایت خود را سفارشی سازی کنید و بدون نوشتن حتی یک خط کد، پوسته‌های صفحه سفارشی ایجاد کنید.

افزونه Elementor از افزونه‌های ضروری وردپرس برای صاحب کسب و کار اینترنتی است زیرا به آن‌ها اجازه ساخت صفحات فرود سفارشی را بدون نوشتن کد می‌دهد.

در مقاله معرفی افزونه صفحه ساز المنتور می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این افزونه و نحوه استفاده از آن به دست آورید.

OneSignal-Web Push Notification

افزونه OneSignal-Web Push Notification برای ارسال اعلان های کسب و کار - چلیت آکادمی

افزونه OneSignal-Web Push Notification یک افزونه ارسال نوتیفیکیشن رایگان وردپرس است که شما را قادر می‌سازد نوتیفیکیشن ارسال کنید.

مطالعات نشان داده است که 70 درصد افرادی که از وب سایت شما خارج می‌شوند دیگر هرگز به آن برنمی‌گردند. به همین دلیل لازم است که استراتژی در پیش بگیرید که بازدیدکنندگان وب سایت خود را به مشتریان و مشترکین دائمی تبدیل کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، ارسال نوتیفیکیشن است.

دلیل آن این است که برای این که نوتیفیکیشن به دست کاربر برسد، باید رضایت خود را اعلام کند. اگر مایل به دریافت نوتیفیکیشن باشد به این معنی است که به محتوای شما و آنچه که ارائه می‌دهید علاقه‌مند است و امکان این که به مشترک و مشتری واقعی تبدیل شود، بسیار بیشتر است.

نوتیفیکیشن‌ها کوتاه هستند و نیاز به دقت و تمرکز کمتری نسبت به ایمیل یا به روز رسانی‌های شبکه‌های اجتماعی دارند. هم چنین الگوریتمی در آن‌ها وجود ندارد بنابراین تقریباً 100% پیام‌ها تحویل داده می‌شوند. کاربران می توانند نحوه نمایش نوتیفیکیشن‌ها را در دستگاه‌هایشان کنترل کنند. به عنوان مثال می‌توانند آنها را بی‌صدا یا غیرفعال نمایند.

افزونه One Signal Push Notifications یکی از بهترین افزونه‌های نوار اطلاع رسانی وردپرس است که به شما امکان می‌دهد به صورت رایگان هر نوتیفیکیشنی را به هر وب سایتی که می‌خواهید ارسال کنید.

WPML


پلاگین WPML افزونه ضروری کسب و کار آنلاین برای داشتن سایت چند زبانه - چلیت آکادمی

وردپرس به صورت پیش فرض به شما اجازه نمی‌دهد که به راحتی یک سایت چند زبانه ایجاد کنید. این یک چالش بزرگ برای سایت‌های کسب و کارهایی است که خدمات و یا محصولات خود را به مشتری‌هایی با زبان‌های مختلف و در مناطق مختلف جغرافیایی ارائه می‌دهند.

افزونه WPML که یکی از افزونه های ضروری وردپرس است، یکی از بهترین افزونه‌های چند زبانه کردن سایت در وردپرس است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی وب سایت چند زبانه با وردپرس بسازید.

کار با افزونه WPML بسیار آسان است و هم چنین این افزونه بسیار سئو دوستانه است و به شما این امکان را می‌دهد که محتوای خود را با زبان‌های مختلف ایجاد کنید.

WooCommerce

افزونه WooCommerce پلاگین ضروری کسب و کار آنلاین برای داشتن یک فروشگاه آنلاین - چلیت آکادمی

WooCommerce محبوب‌ترین افزونه eCommerce برای ساخت فروشگاه آنلاین در وردپرس است که توسط بیش از ۴ میلیون وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افزونه تمام ویژگی‌های قدرتمندی که برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید را دارا می‌باشد.

در طول چند سال گذشته، WooCommerce خود را به عنوان برجسته‌ترین و یکی از بهترین افزونه‌های فروشگاه ساز وردپرس معرفی کرده است. حتی در حال حاضر یک اکوسیستم ووکامرس با میزبانی اختصاصی WooCommerce ، قالب‌های ووکامرس و افزونه‌های ووکامرس در دسترس است.

جمع بندی

هر کسب وکار آنلاین که در بستر وردپرس ساخته شده است نیاز به ابزارها و قابلیت‌هایی دارد که می‌توانید با نصب افزونه‌های مناسب به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در این مقاله چند افزونه ضروری که برای کسب و کارهای آنلاین لازم است را معرفی کردیم. با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید کسب و کار خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد.

اگر نیاز به خرید این افزونه با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *