شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

کسب و کاری به نام علی بابا

از روز اول تا روز اول

از روز اول تا روز اول

مجید حسینی نژاد – بنیانگذار علی بابا

فروش پرواز های داخلی شروع کسب و کار اینترنتی علی بابا

سال ۹۳ اولین قدم ها را برداشتند، تلاش کردند که هر روز درست مثل روز اول ، با همان امید و انگیزه در راهی پیش بروند که از مسیر توانمندی می گذرد. آنها پیمان بستند تا با قدرت تکنولوژی ، افراد جامعه را توانمند کنند، به گونه ای که هر کس با هر سلیقه و هر سطح بودجه، بتواند تجربه شایسته ای از سفر داشته باشد. تصمیم گرفتند خدمات گردشگری رو بصورت آنلاین ارائه بدن تا کیفیت آن رشد کند. آنها میخواستند یه آژانس مدرن گردشگری داشته باشند.

مرداد ۹۳موفق شدند پروازهای داخلی رو بصورت آنلاین بفروشند.

سبد محصولات علی بابا سنگین شد

چون استقبال خیلی خوبی شد تصمیم گرفتند خدمات گردشگری دیگری رو هم اضافه کنند که در مرحله دوم قطار نیز اضافه شد و علی بابا کم کم روی غلطک افتاده بود طوریکه تا پایان سال ۹۴ کل بلیطی که می فروختند از۱۷۰ به ۲۳۰۰بلیط افزایش یافته بود.

بعد از قطار پروٰژه پرواز خارجی رو شروع کردند که پیاده سازیش از محصولات قبلی پیچیده تر بود و زمان بیشتری برد، اردیبهشت ۹۵ فروش بلیط پرواز های خارجی لانچ شد. 

 تا پایان سال ۹۵ اتوبوس و هتل رو به سبد محصول اضافه کردند

محصولات علی بابا بیشتر و بیشتر می شد و کاربران هم بیشتر می شدند واحد پشتیبانی به مرحله ای رسیده بود که روزانه ۵۰۰ ساعت تماس تلفنی پاسخگو بودند، وقتی که ۲ ثانیه ای یک خدمت گردشگری فروخته می شد این حجم از پاسخگویی دور از انتظار نبود.

همسفر هر سفر

قدم بعدی این بود که در کل چرخه سفر کنار مخاطب باشند یعنی با او همسفر شوند و همسفر یعنی : کسی که از برنامه ریزی قبل از سفر تا مرحله به اشتراک گذاری خاطرات سفر کنار آدم باشه.

همسفر هر سفر

شعار علی بابا

در اینجا یکسری محصولات محتوایی هم اضافه شد مثل مجله علی بابا و پادکست علی بابا با اسم رادیو دور دنیا و یکسری کتابهای جامعی که در طول سفر همراه مخاطبین و مسافرین باشه. 

علی بابا و ۴۰ ویروس کرونا

این مسیر رو رفتند تا رسیدند به کرونا

ولی با وجود کرونا، اونا از این بازه خارج نشدند و روی توسعه زیرساخت ها تمرکز کردند.

یکی از اون موارد توسعه زیر ساخت محصول مارکت پلیس تور(Marketplace) بود که فضایی ایجاد کردند برای آژانس های گردشگری که در کرونا آسیب دیدند و دچار بحران شده بودند تا از طریق پتانسیل برند علی بابا فضای فروش و فضای رشد داشته باشند و بطور کلی فضایی باشه برای تعامل بین مشتری و آژانس های گردشگری سطح کشور

امروز در حالی علی بابا ۷ ساله شده که توانسته تا الان ۳۰ میلیون بار سرویس گردشگری به مردم عرضه کنه و همین اتفاق باعث شده فرهنگ سفر در کشور متحول شود!

علی بابا از کجا شروع کرد؟

ابتدا همه چی از یک ایده ساده شروع می شه ! سپس رفته رفته بزرگتر میشه و بعد به یک برند موفق تبدیل میشه ! موضوع مهم اینه که فقط باید شروع کنی و نترسی از الان راه انداختن چنین کسب و کاری کار دشواریه ولی باید بدونی که آنها هم قدم به قدم جلو رفتند.

اگه ایده ای داری و یا دوست داری کسب و کارت رو شروع کنی کافیه شروع کنی، در طول مسیر تو رشد می کنی ! قوی تر می شی اونوقته که مسیر های بزرگی برات باز می شه و رفته رفته تبدیل به یک غول بازار می شی! شک نکن ! همین امروز شروع کن !

تو این مسیر ما در کنارت هستیم : دوره افسران وب بهت کمک میکنه کسب و کارت رو اینترنتی کنی و شروع کنی !

چلیت آکادمی

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *