شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

آموزش افزونه Learn Press

آموزش افزونه Learn press

افزونه Learn Press یک افزونه مدیریت سیستم آموزشی یا یادگیری جامع برای وردپرس است. این افزونه قدرتمند و باقابلیت‌های بسیار زیاد می‌باشد. شما می‌توانید به‌راحتی توسط این افزونه سیستم آموزشی سایت خود را کنترل کنید. درواقع با این افزونه می‌توانید به‌آسانی سیستم آموزشی و دوره‌های آنلاین را ایجاد و دوره‌های خود را به‌راحتی به فروش برسانید. با توجه به دارا بودن رابط کاربری آسان و عالی، افزونه Learn Press توانسته جزو محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس باشد.

به‌نوعی که تاکنون بیش از 60 هزار بار دانلود را از مخزن وردپرس داشته است. در حال حاضر این افزونه به‌صورت رایگان می‌باشد و به صورت منظم نیز آپدیت می‌شود. هر دوره آموزشی می‌تواند با درس‌ها و آزمون‌ها ساخته شود و با رابط کاربری آسان مدیریت شود.

افزونه آموزش Learn Press

به‌طور کلی این افزونه امکان مدیریت سیستم آموزشی (LMS) را به سایت وردپرسی شما اضافه خواهد کرد که با استفاده از آن می‌توانید دوره‌های مجازی خود را ایجاد و به فروش برسانید. حتی برای افزودن امکانات بیشتر می‌توانید از Add-Onsها یا افزودنی‌های اضافی موجود استفاده کنید که برخی از آن‌ها با پرداخت هزینه قابل استفاده می‌باشد. هم چنین می‌توانید از قالب LMS برای راه‌اندازی آموزشگاه مجازی خود استفاده کنید. علاوه بر این، این سیستم با تمام قالب‌ها سازگار می‌باشد و شما می‌توانید توسط این افزونه یک سیستم کاملاً حرفه‌ای برای سایت خود بسازید.

ویژگی های افزونه

  • سازگار با انواع قالب‌های وردپرسی
  • فارسی بودن افزونه
  • ارائه اطلاعات کامل و جامع از دوره‌ها
  • ایجاد دوره‌های مختلف
  • درون‌ریزی و برون‌ریزی دوره‌ها به وب‌سایت دیگر
  • رابط کاربری آسان و عالی
  • مدیریت کامل دوره‌ها
  • ایجاد پروفایل کاربران
  • قابلیت نمایش دوره‌ها به‌صورت آنلاین
  • اشتراک‌گذاری دوره‌ها
  • فروش دوره‌ها
  • امکان نمایش درصد پیشرفت هر دوره برای کاربران
  • طرح سؤال و برگزاری آزمون آنلاین
  • سیستم آزمون گیر پیشرفته
  • صدور و ارائه گواهینامه
  • سازگار با ووکامرس و دروازه‌های پرداخت آنلاین
  • برقراری ارتباط با دانش آموزان با BuddyPress
  • دارای افزودنی‌های اضافی که امکانات بیشتری به افزونه می‌بخشد.

آموزش کار با افزونه Learn Press

برای نصب افزونه Learn Press، به قسمت افزونه‌ها و زیر بخش افزودن در پیشخوان وردپرس خود بروید و با وارد کردن نام افزونه (Learn Press)، آن را نصب و فعالسازی کنید. و یا آن را از سایت اصلی وردپرس دانلود کنید.

بعد از نصب و فعالسازی افزونه مطابق شکل زیر، بخشی با نام لرن پرس در پیشخوان وردپرس شما اضافه خواهد شد. که ما در ادامه تمامی بخش‌های این افزونه را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

منوی تنظیمات افزونه LearnPress

ساخت سیستم آموزش آنلاین وردپرس

در این قسمت قصد داریم تمامی بخش‌های این افزونه را برای ساخت یک سیستم آموزش آنلاین وردپرس به شما معرفی کنیم.

تنظیمات Learn Press

بخش تنظیمات افزونه Learn Press خود شامل 7 زیر بخش می‌باشد که در ادامه این زیر بخش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سربرگ عمومی

مطابق شکل زیر، در ابتدای این زیر بخش باید صفحه‌ای که کاربر بعد از وارد شدن در سایت به آن منتقل می‌شود را تعیین نمایید. سپس باید واحد پولی و نحوه نمایش آن را مشخص کنید.

در نهایت بر روی دکمه ذخیره تنظیمات کلیک نمایید. این کار را برای تنظیمات تمامی زیر بخش‌ها باید انجام دهید.

سربرگ عمومی در تنظیمات LearnPress

سربرگ دوره‌ها

در این زیر بخش مطابق آنچه در شکل زیر مشاهده می‌کنید، می‌توانید تنظیمات مربوط به دوره‌های خود را شخصی‌سازی کنید. این شخصی‌سازی شامل اعمال تغییرات در موارد زیر است:

  • فعالسازی قابلیت بررسی دوره قبل از انتشار
  • فعالسازی قابلیت ویرایش دوره منتشر شده
  • تغییر نحوه نمایش پیوند یکتا، دسته بندی و برچسب دوره
  • قابلیت تغییر اندازه تصویر بند انگشتی دوره
سربرگ دوره‌ها در تنظیمات LearnPress

سربرگ مشخصات

همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید زیر بخش سوم یعنی مشخصات، شامل تعیین صفحات هر یک از بخش‌های سیستم آموزش آنلاین سایت شما می‌باشد.

سربرگ مشخصات در تنظیمات LearnPress

سربرگ درگاه پرداخت

این زیر بخش مربوط به درگاه‌های پرداخت ارائه شده به کاربران سایت شماست. این نکته را باید بدانید که در افزونه کلاس آنلاین در وردپرس Learn Press درگاه پرداختی به طور پیش فرض pay pal است که برای کاربران ایرانی این درگاه قابل استفاده نیست.

برای استفاده از درگاه‌های پرداخت ایرانی مانند زرین‌پال، باید ابتدا افزونه مربوط به آن را در سایت خود نصب کنید. بعد از نصب و فعالسازی آن افزونه درگاه موردنظر در این زیر بخش اضافه خواهد شد.

سربرگ درگاه پرداخت در تنظیمات LearnPress

سربرگ برگه‌ها

در زیر بخش برگه‎‌ها می‌توانید امکان نام‌نویسی و ثبت نام مدرسان را فراهم کنید.

سربرگ برگه‌ها در تنظیمات LearnPress

سربرگ ایمیل‌ها

این زیر بخش مطابق شکل زیر مربوط به تنظیمات ایمیل‌هایی ست که از طرف سایت شما برای کاربران سایت ارسال می‌شود. این تنظیمات بسیار متنوع بوده و شما می‌توانید با سلیقه خود آن‌ها را به صورت حرفه‌ای شخصی‌سازی نمایید.

در سمت چپ این صفحه پیغام‌هایی که به کاربران ارسال خواهد شد وجود دارند که شما می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از آن‌ها وارد تنظیماتشان شده و آن‌ها را تغییر دهید.

سربرگ ایمیل ها در تنظیمات LearnPress

سربرگ پیشرفته

در آخرین زیر بخش یعنی زیر بخش پیشرفته، تنظیمات مربوط به استایل دهی و سفارشی سازی رنگ‌ها و ساختار سیستم آموزش آنلاین سایت شما وجود دارد که می‌توانید متناسب با سلیقه خود آن را شخصی‌سازی کنید.

ضمنا در انتهای این صفحه نیز اجازه ایجاد ویدیو به صورت پویا در هر دوره را می‌توانید برای سایت خود فعال نمایید.

سربرگ پیشرفته در تنظیمات LearnPress

ما تا این جا تمامی زیر بخش‌های قسمت تنظیمات افزونه LearnPress را مورد بررسی قرار دادیم. حالا به سراغ قسمت دوره‌ها در این افزونه می‌رویم.

دوره‌ها

مطابق شکل زیر، در این بخش شما با زدن دکمه افزودن قادر هستید که دوره‌های خود را ایجاد نمایید. ساخت دوره در افزونه Learn Press بسیار ساده بوده و دقیقا مشابه اضافه کردن یک نوشته برای سایت است.

افزودن دوره در LearnPress

شما بعد از زدن دکمه افزودن به صفحه افزودن یک دوره جدید منتقل خواهید شد که مانند صفحه افزودن نوشته می‌باشد. این صفحه کاملا فارسی سازی شده است و شما برای ساخت سیستم آموزش آنلاین وردپرس، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

در تصویر زیر، ما یک دوره برای نمونه را بدین صورت کامل کرده‌ایم:

وارد کردن جزییات دوره در LearnPress

درس‌ها

در این بخش با زدن دکمه افزودن می‌توانید درس‌های خود را ایجاد نمایید. اضافه کردن درس نیز مانند اضافه کردن یک نوشته در وردپرس است و کار بسیار راحتی است.

آزمون‌ها

در این قسمت قادر هستید که آزمون‌های آنلاین خود را به صورت شخصی‌سازی شده طراحی نمایید. و بسته به نوع سوالاتتان می‌توانید پاسخ آن را به 3 صورت درست یا غلط، چند گزینه‌ای و انتخاب تکی تعیین کنید. (توجه داشته باشید که در نسخه پولی این افزونه امکانات بیشتری برای طراحی آزمون به شما داده می‌شود.)

افزودن سوالات آزمون در LearnPress

بخش بعدی این قسمت مربوط به تنظیمات آزمون‌ها می‌باشد. این تنظیمات شامل گزینه‌هایی همچون مدت زمان آزمون، میزان نمره قبولی، نمایش راهنمایی سوالات و… است.

تنظیمات آزمون‌ها در LearnPress

سفارشات

در این بخش می‌توانید سفارشات ثبت شده در سیستم آموزش آنلاین وردپرس را همراه با شماره فاکتور و مواردی دیگر مشاهده کنید.

سفارشات در LearnPress

با کلیک برروی شماره سفارش می‌توانید جزئیات سفارش مربوطه را مشاهده کرده و حتی بر روی آن کنترل داشته باشید.

آمار

این بخش دارای سه زبانه می‌باشد کاربران، دوره‌ها، سفارش‌ها که می‌توانید آمار هر کدام را به صورت جداگانه مشاهده نمایید.

آمار در افزونه LearnPress

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، طراحی و پیاده‌سازی یک سیستم آموزش آنلاین حرفه‌ای همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر وردپرس کاری بوده است. به همین خاطر ما در این مقاله نحوه ساخت یک سیستم آموزش آنلاین وردپرس با کمک افزونه Learn Press را به طور کامل به شما آموزش دادیم. اکنون نوبت شماست که با به کارگیری نکات گفته شده یک سیستم آموزش آنلاین حرفه‌ای ایجاد نمایید. در نهایت از توجه شما به این مقاله سپاسگزاریم. لطفا سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اگر نیاز به خرید این افزونه با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *