شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

آموزش نصب و فعالسازی AMP

آموزش نصب و فعالسازی AMP

Accelerated Mobile Pages (AMP) یکی از بهترین تکنولوژی‌هایی است که در طراحی وب استفاده می‌شود و با استفاده از آن می‌توان سرعت سایت را تا چند برابر افزایش داد، این تکنولوژی در حال حاضر توسط سایت‌های بسیار بزرگی در حال استفاده است و شما هم با استفاده از آن می‌توانید سرعت سایت خود را در نسخه موبایل تا چند برابر افزایش دهید، اگر از این تکنولوژی در سایت خود استفاده نکنید و سرعت سایت شما در نسخه موبایل کم باشد، بر روی سئو سایت شما هم تاثیر خواهد گذاشت.

صفحات AMP یک نسخه جدا از سایت هستند و با قالبی که برای سایت انتخاب کرده‌اند کاملا متفاوت هستند. تنها و تنها زمانی این صفحه‌ها نمایش داده می‌شوند که از طریق موتور جستجو در موبایل لینک amp سایت نمایش داده شود و کاربر روی آن کلیک کند.

در این مقاله نحوه نصب و راه‌اندازی AMP بر روی وردپرس را به شما آموزش خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با این افزونه می‌توانید مقاله افزونه شتاب دهنده نسخه موبایل وردپرس را مطالعه نمایید.

نصب و راه اندازی AMP بر روی وردپرس

برای آغاز کردن این کار پس از ورود به پیشخوان وردپرس از بخش “افزونه‌ها” روی “افزودن” کلیک کنید. در فیلد جستجو نام افزونه AMP را سرچ کنید. سپس روی “نصب” کلیک کنید. پس از تکمیل شدن فرایند روی “فعالسازی” کلیک کنید.

صفحه افزودن افزونه AMP

با فعال کردن این افزونه در بخش نمایش از پیشخوان وردپرس گزینه‌ای با همین نام (همانند تصویر) اضافه خواهد شد. برای راه اندازی افزونه AMP در این مرحله به مسیر نمایش » AMP مراجعه کنید.

منوی افزونه AMP

طراحی صفحات AMP در سایت

پس از آن یک صفحه مانند زیر را مشاهده می‌کنید که می‌توانید در آن صفحه AMP را در وب سایت خود به راحتی سفارشی‌سازی کنید. تنظیمات این قسمت کاملاً فارسی است و می‌توانید به‌سادگی آن را انجام دهید. در این صفحه شما می‌توانید پس زمینه هدر و رنگ متن را تغییر دهید. رنگ پس زمینه هدر انتخابی برای لینک استفاده خواهد شد. این افزونه می‌تواند از لوگو و آیکون سایت شما استفاده کند، البته اگر قالب شما از آن پشتیبانی کند.

طراحی صفحه AMP

بعد از اعمال تنظیمات دکمه انتشار را برای اعمال تغییرات کلیک کنید. اکنون می‌توانید هر پستی را بر روی سایت مشاهده و ?amp=1 را به آخر آدرس اضافه کنید. به نمونه زیر توجه کنید:

 آدرس یک پست مشابه از نسخه تکمیل نشده

این آدرس یک پست مشابه از نسخه تکمیل نشده را به شما نشان می‌دهد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که سرویس AMP تنها در نوشته‌ها، پست تایپ‌های سفارشی و برگه‌های سایت شما قابل استفاده است و شما در دیگر بخش‌ها (مثلاً دسته‌بندی‌ها) نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

حل مشکل 404 در صفحات AMP

برخی مواقع در هنگام کار با این افزونه مشکلات و خطاهایی برای کاربران به وجود می‌آید که ما در این جا روش حل آن‌ها را توضیح داده‌ایم. هنگامی که در حال تلاش برای مشاهده نسخه AMP هستید ممکن است که با یک خطای 404 مواجه شوید. رفع کردن این خطا بسیار ساده است و تنها کافی است که برای رفع این مشکل مراحل زیر را انجام دهید:

منوی تنظیمات در پیشخوان وردپرس

به صفحه تنظیمات > پیوندهای یکتا در قسمت مدیریت وردپرس خود رفته و روی دکمه ذخیره کلیک کنید. توجه داشته باشید در این قسمت چیزی را تغییر ندهید؛ فقط دکمه ذخیره را فشار دهید. انجام این کار باعث رفرش شدن پیوند یکتای سایت شما خواهد شد و به این ترتیب این خطا را دیگر مشاهده نخواهید کرد.

نمایش AMP در کنسول جستجوی گوگل

دوست دارید بدانید که AMP چگونه روی موتور جستجو عمل می‌کند؟ شما به راحتی می‌توانید این موضوع را با گوگل کنسول چک کنید. برای اینکه این کار را انجام دهید باید به داشبورد کنسول جستجوی گوگل واردشده و روی Enhancements > AMP کلیک کنید.

داشبورد کنسول جستجوی گوگل

اگر چیزی پیدا نکردید کمی صبر کنید. چرا که مقداری طول می‌کشد تا گوگل AMP شما را ایندکس و داده‌های کنسول جستجو را نمایش دهد.

اگر از یوست سئو استفاده می‌کنید

افزونه AMP با گزینه‌های سفارشی‌سازی محدودی همراه است. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در این میان برای شما اتفاق بیفتد مشکلاتی در نمایش تگ‌ها و متاتگ‌ها در نتایج جستجو باشد و به همین دلیل به شما نشان می‌دهیم چگونه این مشکل را برطرف کنید.

افزونه Glue for Yoast SEO & AMP قبلا برای این‌کار استفاده می‌شد. اما در حال حاضر یوست با AMP سازگاری کامل دارد و برای سازگار کردن آن نیاز به نصب هیچ افزونه خاصی نیست.

اگر نیاز به خرید این افزونه با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *