شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

آموزش رفع لینک‌های خراب در وردپرس با افزونه Broken Link Checker

آموزش رفع لینک‌های خراب در وردپرس با افزونه Broken Link Checker

بررسی و نظارت بر نوشته‌ها، برگه‌ها و دیگر صفحات سایت و پیدا کردن لینک‌های خراب و تعمیر آن‌ها کاری ضروری برای هر سایت است. در این مقاله به آموزش افزونه Broken Link Checker که یک افزونه قدرتمند برای پیدا کردن لینک‌های خراب در وردپرس است، می‌پردازیم.

لینک خراب یا شکسته لینکی است که به صفحه‌ای داده می‌شود و دیگر موجود نیست. یعنی اگر شما در سایت خود به صفحه‌ای لینک دهید که پاک شده است، باعث ایجاد لینک شکسته می‌شود. وقتی بازدید کننده آن لینک را دنبال کند، صفحه خطای 404 وردپرس را دریافت می‌کند.

پیدا کردن لینک‌های خراب و برطرف کردن آن‌ها برای هر سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا از مهم‌ترین خصوصیات یک سایت سئو بودن آن است. برای سئو کردن سایت باید از قوانین مختلفی پیروی کنیم. یکی از این قوانین عدم وجود لینک خراب یا شکسته در سایت است.

وجود لینک شکسته در سایت نه تنها تجربه کاربری بدی ایجاد می‌کند، بلکه از دید سئو نیز تأثیر منفی برای سایت شما دارد.

شما اگر بخواهید که در سایت بگردید و لینک‌های خراب یا شکسته شده را پیدا کنید، زمان خیلی زیادی را از دست می‌دهید. اما رفع لینک‌های خراب با افزونه Broken Link Checker این امکان را به شما می‌دهد که خیلی راحت و سریع صفحاتی که دارای خطای 404 وردپرس و لینک‌های خراب هستند را پیدا کرده و مشکل آن‌ها را برطرف کنید. به همین دلیل است که این افزونه از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس است.

در این آموزش افزونه Broken Link Checker را بررسی می‌کنیم و نحوه استفاده از این افزونه و پیدا کردن لینک‌های خراب با آن را توضیح خواهیم داد.

آموزش افزونه Broken Link Checker

ابتدا افزونه را از سایت وردپرس دانلود کنید و آن را در سایت خود در بخش افزونه‌ها نصب کنید.

بعد از اینکه افزونه نصب شد آن را فعال کنید. پس از فعالسازی افزونه در بخش تنظیمات پیشخوان وردپرس شما، منویی با عنوان “بررسی کننده پیوند” اضافه می‌شود.

منوی بررسی کننده پیوند افزونه Broken Link Checker

با کلیک بر روی آن به صفحه تنظیمات افزونه وارد می‌شوید که در آن می‌توانید تنظیمات افزونه را بررسی کرده و آن را برای خودتان سفارشی سازی کنید.

صفحه تنظیمات افزونه دارای پنج تب مختلف است که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

آموزش تنظیمات افزونه Broken Link Checker

صفحه تنظیمات عمومی افزونه Broken Link Checker

عمومی

موقعیت: در این قسمت، قادر به مشاهده تمامی لینک‌هایی که بررسی شده‌اند و هم چنین لینک‌های خراب می‌باشید. برای رفع آن‌ها باید بر روی لینک “نمایش اطلاعات اشکال زدایی” کلیک کنید. در صورت داشتن لینک خراب در سایت با پیام found … broken link مواجه می‌شوید. با کلیک بر روی آن صفحه‌ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

صفحه مشاهده لینک های بررسی شده افزونه Broken Link Checker

در این قسمت می‌توانید نسب به رفع خطای ۴۰۴ سایت خود اقدام کنید.

بررسی هریک از پیوندها: در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که افزونه در چه بازه زمانی وب سایت را بررسی کرده و صفحات با خطای ۴۰۴ را بیابد.

آگاه سازی از طریق رایانامه: اگر تیک گزینه اول را بزنید، افزونه در صورت پیدا کردن و یا درست کردن خرابی‌ها به شما گزارش می‌دهد. در صورت فعال کردن گزینه دوم اگر لینک خرابی در نوشته یک نویسنده وجود داشته باشد از طریق ایمیل برای وی اطلاعیه ارسال می‌شود.

Notification e-mail address: اگر در گزینه قبلی اعلام کردید که می‌خواهید توسط ایمیل شما را مطلع سازد، ایمیل خود را در این قسمت وارد کنید. اگر این قسمت را خالی بگذارید، از ایمیلی که در مسیر تنظیمات » عمومی پیشخوان وردپرس تنظیم کرده‌اید، استفاده می‌کند.

تنظیم پیوند: در این قسمت می‌توانید به افزونه اطلاع دهید تا پیوندهای موجود در قالب سفارشی شما را هم مورد بررسی قرار دهد. با فعال کردن گزینه “موتورهای جستجو را برای این پیوندها متوقف کن” هم می‌توانید تعیین کنید این پیوندها از موتورهای جستجو مخفی شوند.

Suggestions: با فعال کردن این گزینه می‌توانید از پیشنهادات و جایگزین‌هایی که این افزونه برای اصلاح لینک‌های خراب به شما می‌دهد، باخبر شوید.

Warnings: اگر تیک این گزینه را بزنید مشکلات جزئی و مبهم را به عنوان Warning به جای broken به شما اعلام می‌کند. اما در صورت نزدن تیک، افزونه همه مشکلات را به عنوان broken link به شما اعلام می‌نماید.

دنبال پیوندها بگرد در

تب دنبال پیوندها بگرد در افزونه Broken Link Checker

در این تب می‌توانید برای افزونه مشخص کنید که در کدام قسمت‌ها دنبال لینک شکسته بگردد.

بررسی کدام پیوندها

تب کدام پیوندها افزونه Broken Link Checker

در این تب می‌توانید نوع لینک‌ها را مشخص کنید. در قسمت لیست محروم‌ها می‌توانید تعیین کنید لینک‌هایی که در آدرس آن‌ها نام بخصوصی وجود دارد، مورد بررسی قرار نگیرند.

پروتکل‌ها و رابط های برنامه کاربردی

تب پروتکل‌ها و رابط های برنامه کاربردی افزونه Broken Link Checker

در این تب می‌توانید ابزارها و کانال‌هایی که به سایت شما متصل هستند و این افزونه از آن‌ها پشتیبانی می‌کند اما لینک آن‌ها خراب شده را بررسی کنید.

تنظیمات پیشرفته افزونه Broken Link Checker

تب تنظیمات پیشرفته افزونه Broken Link Checker

در این تب می‌توانید تنظیمات پیشرفته‌تر را اعمال کنید و به نوعی افزونه را شخصی سازی نمایید. این تنظیمات معمولاً نیازی به تغییر ندارد.

در ادامه آموزش به نحوه مشاهده لینک‌های خراب از پیشخوان وردپرس می‌پردازیم.

مشاهده لینک‌های خراب و رفع خرابی آن‌ها

برای مشاهده لینک‌های خراب می‌توانید در پیشخوان وردپرس به مسیر ابزارها » پیوندهای شکسته مراجعه کنید.

صفحه پیوندهای شکسته افزونه Broken Link Checker

مشابه شکل فوق در این صفحه، لینک‌هایی که دارای مشکل هستند و به عنوان لینک خراب در افزونه شناسایی شده‌اند را مشاهده می‌کنید. پس از بررسی هر لینک می‌توانید نسبت به رفع خطای آن‌ها اقدام کنید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه و استفاد شما قرار گرفته باشد.

اگر نیاز به خرید این افزونه با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *