شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

آموزش فروش عمده محصول در ووکامرس

آموزش فروش عمده محصول در ووکامرس

یکی از بهترین رو‌ش‌های فروش عمده محصول در ووکامرس این است که محصول را برای یک نقش کاربری خاص با قیمت دلخواه خود در دسترس قرار دهیم. با استفاده از افزونه رایگان وردپرسی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانید محصولات خود را به صورت عمده با قیمت عمده در اختیار برخی از مشتریان سایت فروشگاهی خود قرار دهید.

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی با ووکامرس هستید و می‌‌‌‌‌خواهید که محصولات را به صورت عمده به فروش برسانید و یا این که قصد دارید تعداد زیادی محصول را با یک قیمت خاص بفروشید؛ می‌توانید از قابلیت “wholesale” یا “همان فروش عمده” در ووکامرس استفاده کنید.

نصب افزونه woocommerce wholesale prices

می‌خواهیم قابلیت فروش انبوه را مشخص کنیم که اگر کاربر بخواهد تعداد انبوهی خرید کند بتواند به راحتی این کار را انجام دهد. او با این قابلیت می‌تواند محصولات را با یک تخفیف مشخص شده از فروش عمده بخرد. برای انجام این کار افزونه woocommerce wholesale prices را دانلود و نصب نمایید. بعد از نصب افزونه می‌توانید این قابلیت را در فروشگاه خود داشته باشید.

افزونه woocommerce wholesale prices

فروش عمده محصول در ووکامرس

کافی است شما وارد بخش محصولات شوید و آن محصولی که دارید را “ویرایش” کنید. در اینجا شما می‌توانید علاوه بر قیمت عادی و فروش ویژه محصول یک قیمت فروش انبوه هم برای آن در نظر بگیرید. مثلاً در اینجا فروش انبوه را روی 3 پوند قرار می‌دهیم. سپس روی “به‌روزرسانی” کلیک کنید تا تغییرات انجام شود.

قیمت فروش انبوه محصول

شما باید وارد بخش ووکامرس پیکربندی شوید. wholesale prices بخش تنظیمات این افزونه است که به شما اجازه می‌دهد که تنظیمات افزونه را انجام دهید. البته در تنظیمات نسخه رایگان این افزونه شما نمی‌توانید قیمتی را مشخص کنید و تنظیماتی را تغییر دهید و برای این که تنظیمات بیشتری را در اختیار داشته باشید باید امکانات بیشتری از این افزونه را خریداری کنید.

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاد که چرا تغییراتی که روی قیمت انجام دادید اعمال نشده و شما هنوز همان قیمت را می‌بینید. این موضوع به دلیل این است که این قیمت فروش انبوه برای نقش‌های کاربری خاصی در دسترس است.

ایجاد نقش کاربری همکار در ووکامرس

برای این که شما نقش کاربری خاصی را تعریف کنید باید به بخش افزودن > کاربران رفته و یک کاربر جدید ایجاد کنید و یا کاربر قبلی را ویرایش کنید. نقش آن کاربر را روی “wholesale customer” قرار دهید. زمانی که شما یک کاربر جدید با نقش کاربری wholesale customer ایجاد کنید. کاربری که با این نقش کاربری وارد سایت شما می‌شود قیمت محصول را با قیمت عمده می‌بیند و می‌تواند محصولات را با قیمت عمده خریداری کند.

نقش کاربری wholesale customer

نحوه اضافه کردن قیمت عمده ‌فروشی به محصولات انتخابی خود

اکنون باید یک محصول جدید ایجاد کنید یا محصولات موجود را که می‌خواهید به صورت عمده‌فروشی به فروش برسانید ویرایش کنید و قیمت عمده فروشی را به آن‌ها اضافه کنید. برای این کار بعد از نصب افزونه در جعبه اطلاعات محصول قسمت جدیدی اضافه می‌شود که مربوط به فروش عمده در ووکامرس است. اینجا می‌توانید قیمت عمده‌ای که در نظر دارید را وارد کنید.

قیمت عمده فروشی در محصولات

از کار انداختن کدهای تخفیف برای مشتریان عمده فروشی

مشتریان عمده فروشی از قبل تخفیفی را برای خرید به صورت عمده دریافت می‌کنند. پس کد‌های تخفیفی که برای کاربران معمولی سایت در نظر گرفته‌اید باید برایشان غیرفعال باشد. قاعدتا شما دوست ندارید که یک مشتری عمده فروشی علاوه بر تخفیفی که به صورت عمده دریافت می‌کند از کد تخفیف نیز استفاده کند و قیمت محصول را به شکلی کاهش دهد که عملا دیگر سودی عایدتان نگردد.

برای جلوگیری از استفاده مشتریان عمده فروشی از کد‌های تخفیف به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به قسمت تنظیمات یا همان پیکربندی ووکامرس بروید.
  2. روی سربرگ “قیمت‌های عمده فروشی” کلیک کنید.
  3. جعبه‌ی “غیرفعال کردن کوپن‌ها برای کاربران عمده فروشی” را طبق تصویر تیک‌دار کنید.

نحوه تغییر عبارت انگلیسی Wholesale Price

در تصویر زیر می‌توانید نحوه نمایش محصول برای مشتریان عمده‌ فروشی را مشاهده کنید. همانطور که در تصویر مشخص است قیمت عمده محصول زیر قیمت اصلی به نمایش در می‌آید. حال برای تغییر عبارت انگلیسی و جایگزین کردن آن با یک عبارت فارسی مثل قیمت عمده چه کاری باید انجام دهیم؟

برای تغییر عبارت انگلیسی طبق تصویر پایین در سربرگ “قیمت‌های عمده فروشی” روی گزینه “قیمت” کلیک کنید. در کادر جلوی “متن قیمت عمده فروشی” عبارت مدنظر را وارد نمایید و در انتها روی ذخیره تغییرات کلیک کنید. هم چنین در قسمت “قیمت اصلی را مخفی کنید”، می‌توانید کاری کنید که بخش قیمت خط خورده پنهان شود و فقط قیمت عمده به نمایش دربیاید که البته پیشنهاد میکنم آن را تغییر ندهید. چون نمایش قیمت خط خورده استراتژی خوبی برای فروش می‌باشد.

متن قیمت عمده فروشی

برخی از قابلیت‌های نسخه پولی افزونه عمده فروشی ووکامرس

افزونه عمده فروشی ووکامرس در نسخه پولی دو افزونه‌ی Order Form و Lead Capture را نیز به همراه خود دارد که به تفکیک به هرکدام خواهیم پرداخت.

افزونه Order Form

زمان، برای مشتریان عمده فروشی بسیار مهم است. آن ها دوست ندارند که مانند کاربران معمولی برای خرید محصول صفحات سایت را زیرو و رو کنند. آن‌ها به یک رابط کاربری پایه جدولی نیاز دارند که بتوانند به سرعت محصولات مورد نظرشان را اضافه کنند و به مقادیری که نیاز دارند سفارش دهند. این جا همان جا است که این افزونه به کمک می‌آید.

افزونه Lead Capture

مدیریت مشتریان عمده به صورت دستی بسیار سخت و طاقت فرساست. این افزونه یک فرم ثبت نام و هم چنین صفحه‌ ورود اختصاصی برای مشتریان عمده در سایت ایجاد می‌کند و عملیات ثبت مشتریان عمده فروشی و وارد شدن را خودکار انجام می‌دهد. این کار شما را از مصیبت‌های مدیریت دستی خلاص می‌کند و باعث صرفه جویی در وقت خواهد شد.

فروش عمده در ووکامرس

اگر قصد دارید فروشگاه ووکامرسی خود را پیشرفته‌تر کنید و برای کاربرانی خاص قیمت عمده لحاظ کنید، این افزونه بهترین انتخاب شما خواهد بود. چرا که کاربران شما ممکن است خود تامین کننده باشند و محصولات با تعداد بالایی از شما خرید کنند. ارائه محصولات به صورت فروش عمده در ووکامرس در این گونه موارد ضرورت می‌یابد. راه دیگر استفاده از قیمت‌گذاری پویا در ووکامرس است. با قیمت‌گذاری پویا، می‌توانید قیمت‌های یکسانی را برای همه کاربران نمایش دهید، اما تخفیف‌های قابل توجه‌ را برای خرید‌های عمده ارائه دهید.

اگر نیاز به خرید این افزونه با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *