شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

آموزش قرار دادن کد امنیتی در بخش نظرات

آموزش قرار دادن کد امنیتی در بخش نظرات

امروز می‌خواهیم به شما قراردادن کد امنیتی در بخش نظرات وردپرس را آموزش دهیم. بخش نظرات وردپرس یک بخش بسیار مهم محسوب می‌شود و شما باید این بخش را تحت کنترل خود داشته باشید.

افزونه‌ای که قصد داریم برای افزودن کد امنیتی به بخش نظرات وردپرس به شما معرفی کنیم افزونه Captcha است که در بیشتر وب‌سایت‌ها وجود دارد و منبع آن نیز سایت وردپرس است. در نظر داشته باشید که با این افزونه می‌توانید علاوه بر بخش نظرات به مدیریت وردپرس و فرم ارتباط با ما و.. هم کپچا اضافه کنید.

امنیت در سایت بسیار اهمیت دارد و باید حفظ امنیت وردپرس خود را در رأس توجه قرار دهید. همواره امنیت قسمت‌های مختلف سایت را حفظ کنید تا همیشه یک سایت رو به رشد و موفق داشته باشید. امروزه کپچا توسط بسیاری از مدیران وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید از این قابلیت مفید استفاده کنید این آموزش را تا پایان مطالعه کنید و از اطلاعات مفید آن بهره‌مند شوید.

کپچا چیست؟

برای این که بتوانید این موضوع را بهتر درک کنید ابتدا برای شما توضیح می‌دهیم. کپچا یک نمونه نرم‌افزار است که سوالات و کدهایی را طرح می‌کند و به منظور حفظ امنیت استفاده می‌شود. ربات‌ها و سیستم‌ها قادر به شناسایی و خواندن این اینگونه کدها و سوالات نیستند و فقط توسط انسان‌ها تشخیص داده می‌شوند.

در واقع به منظور یک آزمایش برای تشخیص انسان و ربات به کار برده می‌شود و اجازه ورود ربات به سیستم موردنظر را نمی‌دهد. اگر قصد داشته باشید که امنیت سایت خود را ارتقا دهید یکی از بهترین راه‌ها استفاده از کپچا است.

در مکان‌های مختلف سایت می‌توانید از کپچا استفاده کنید تا امنیت آن قسمت را بالا ببرید. به طور مثال زمانی که در بخش نظرات سایت خود از کپچا استفاده کنید از ورود نظرات اسپم به سایت خود جلوگیری خواهید کرد. در موارد دیگر، در هنگام عضویت کاربران در سایت نیز کپچا مورداستفاده است. کپچا اولین بار توسط یاهو به کار برده شد.

چنین سایت‌هایی از ساخت اکانت توسط ربات‌ها در خود جلوگیری می‌کردند. اما پس از آن کپچا توسط مدیران سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت. شما برای این که از کپچا استفاده کنید نیازی ندارید که کدنویسی کنید و سیستم مدیریت محتوا قدرتمند وردپرس با استفاده از افزونه این قابلیت کاربردی را فراهم کرده است.

قرار دادن کد امنیتی در بخش نظرات وردپرس

بخش نظرات وردپرس یک بخش بسیار مهم در سایت محسوب می‌شود که توسط این بخش می‌توانید یک ارتباط دوطرفه و مؤثر با کاربران وب سایت برقرار کنید.

برخی از مدیران سایت‌ها این بخش را غیرفعال می‌کنند که ما توصیه می‌کنیم برای این که کاربران خود را راضی نگه دارید این بخش را فعال نگه دارید. اما می‌توانید این بخش را ایمن کنید تا کاربران حقیقی بتوانند نظرات خودشان را در مورد مسائل مختلف سایت بیان کنند و در مقابل بتوانید نیازهای آن‌ها را بهتر در اختیارشان قرار دهید.

اگر برای این قسمت یک پوشش امنیتی ایجاد کنید نظرات اسپم به طور مرتب توسط ربات‌ها ارسال می‌شود. به این ترتیب لینک‌های مخرب می‌توانند از این طریق وارد سایت شوند. هم چنین امکان ارسال آزادانه تبلیغات برای آن‌ها فراهم می‌شود. اگر می‌خواهید مانع این مسئله در وب سایت خود شوید پیشنهاد ما استفاده از افزونه کپچا است.

زمانی که از این افزونه در بخش نظرات وب سایت خود استفاده کنید، یک بخش به فرم نظرات اضافه می‌شود که کاربر پس از پر کردن آن می‌تواند نظر خودش را ارسال کند و مانع از ورود ربات می‌شود.

نصب افزونه Captcha در وردپرس

علاوه بر تمام موارد ذکر شده و گذاشتن کپچا برای دیدگاه‌های وردپرس، با افزونه Captcha Code می‌توانید برای بخش‌های مختلف سایت سؤال امنیتی قرار دهید. با این کار دیگر ربات‌های اسپم نمی‌توانند از طریق فرم‌های سایت اقدام به ارسال اسپم کنند و به‌عبارتی امنیت سایت تضمین خواهد شد.

این افزونه از اسپم‌های زیادی جلوگیری می‌کند و باعث جلوگیری نظرات بیهوده می‌شود و نمی‌گذارد کاربر به سایت نظر اضافه یا هرز دهد. این افزونه از محبوبیت بالایی برخوردار است و تاکنون بیش از 50 هزار نصب موفق و فعال داشته است.

می‌توانید خیلی راحت این افزونه را به طور رایگان از مسیر افزودن > افزونه‌ها به سایت خود اضافه کنید.

دریافت افزونه Captcha

بعد از این که این افزونه را در سایت خود فعال کنید می‌توانید از مسیر Captcha settings > تنظیمات به تنظیمات افزونه هدایت شوید. پس از کلیک روی گزینه Captcha settings به صفحه تنظیمات افزونه هدایت می‌شوید که این صفحه کاملا فارسی است و می‌توانید قسمت‌های مختلف را به دلخواه خود تغییر دهید و سپس ذخیره تغییرات را کلیک کنید.

نحوه قرار دادن کد امنیتی در بخش نظرات وردپرس

توسط این افزونه هم اعداد نمایش داده می‌‌‌‌‌شود و هم حروف را می‌‌‌‌‌توانید نمایش دهید. البته با نصب افزونه Captcha روی وردپرس فارسی، حروف به زبان فارسی نمایش داده می شود.

نتیجه‌‌‌‌‌گیری

سیستم مدیریت محتوا وردپرس دارای امنیت بالایی است اما برای این که بتوانید قسمت‌های مختلف این سیستم را امن‌تر کنید باید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. در هنگام انجام این کار افزونه‌های زیادی هستند که به شما کمک می‌کنند. بسیاری از این افزونه‌ها رایگان هستند و بدون پرداخت هزینه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر نیاز به خرید این افزونه با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *