شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

آموزش نمایش مطالب پر بازدید در وردپرس با افزونه WordPress Popular Posts

آموزش نمایش مطالب پر بازدید در وردپرس

در این آموزش قصد داریم به معرفی افزونه WordPress Popular Posts بپردازیم که با استفاده از این افزونه قادر هستید تا نوشته‌هایی که بیشترین بازدید یا بیشترین ارسال نظر در وردپرس را دارند در قالب یک ابزارک داخل سایت نمایش دهید.

نمایش مطالب پر بازدید در وردپرس یکی از مهم‌ترین بدنه‌های اصلی هر سایت وردپرسی است تا با استفاده از آن اقدام به نمایش مطالب محبوب در وردپرس کنند و نوشته‌هایی که چه بر اساس بازدید و چه بر اساس تعداد دیدگاه دارای بیشترین بازدید هستند را بیشتر نشان دهند و رتبه این صفحات را بالاتر ببرند. یکی از مزیت‌هایی که در نمایش مطالب محبوب وجود دارد همین مسئله است تا با استفاده از آن روی صفحاتی که رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کرده‌اند تمرکز کنید. از این طریق هم بتوانید با لینک دهی به صفحات مهم و لینک سازی بین سایر صفحات با صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند رتبه کلی سایت را هم، بالاتر ببرید.

افزونه WordPress Popular Posts چیست؟

افزوWordPress Popular Posts یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها برای نمایش محبوب‌ترین مطالب در وردپرس است. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا در شرایط مختلف با انتخاب محدوده تاریخی، آخرین مطالب، مطالب محبوب، پر بازدیدترین مطالب و دیدگاه‌های اخیر را نمایش دهید.

این افزونه دارای ابزارکی چندگانه است که هر بخش کاربرد خاص خود را دارد و قادر به تنظیم و نمایش بخش دلخواه خود خواهید بود.

امکانات افزونه WordPress Popular Posts

  • امکان سفارشی سازیcss
  • نمایش تصاویر بند انگشتی در کنار مطالب محبوب
  • نمایش محبوب‌ترین مطالب در وردپرس (مرتب سازی بر اساس نام نویسنده، تعداد دیدگاه، تعداد بازدید و..)
  • گزینش براساس بازه زمانی تعیین شده
  • و…

WordPress Popular Posts یک افزونه قدرتمند با تمام گزینه‌هایی است که برای نمایش پست‌های محبوب خود نیاز دارید. مانند پشتیبانی از انواع پست‌های سفارشی و توانایی اضافه کردن ابزارک جهت نمایش برترین مطالب در بازه زمانی که تعیین کرده‌اید. با این امکان قادر خواهید بود که مجموعه‌ای متفاوت از نمایش‌های محبوب ایجاد کنید.

ویژگی مثبت: این افزونه دو جدول اضافی در پایگاه داده برای ذخیره داده‌های مربوط به پست‌های محبوب و حافظه کش ایجاد می‌کند. برخی معتقدند که این راهکار خوبی برای حفظ داده‌ها، جدا از جداول پیش‌فرض وردپرس است. و باعث بهبود عملکرد و سرعت روند نمایش خواهد بود.

افزونه WordPress Popular Posts تاکنون بیش از 300000 نصب فعال را با امتیاز 4.5 از 5 به نام خود ثبت کرده است.

آموزش افزونه WordPress Popular Posts

در ابتدا مانند همیشه افزونه را دانلود کنید. بعد از نصب و فعالسازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام افزونه یعنی WordPress Popular Posts در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه و سفارشی سازی آن هدایت شوید.

در منوی بالای افزونه روی گزینه Tools کلیک کنید تا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر باز شود و سپس بر اساس توضیحاتی که در ادامه می‌دهیم تنظیمات را شخصی سازی کنید.

تنظیمات افزونه WordPress Popular Posts

Default thumbnail

از این قسمت می‌توانید یک تصویر پیش فرض انتخاب کنید. در صورت نداشتن تصویر شاخص برای نوشته‌ها این تصویر به عنوان تصویر نوشته در بخش مطالب پر بازدید نمایش داده می‌شود. برای انتخاب تصویر شاخص روی دکمه Upload Thumbnail کلیک کرده و تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید یا این که یک تصویر از نشانی یا رسانه وردپرس خودتان برای نمایش در مطالب پر بازدید وردپرس انتخاب کنید.

Pick image from

در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که تصاویری قصد دارید برای نوشته‌های محبوب نمایش داده شوند از چه منبعی نمایش داده شوند. این انتخاب وجود دارد که تصویر را از خود تصویر شاخص نوشته انتخاب کنید یا این که اولین تصویر موجود در نوشته را به عنوان تصویر شاخص برای نمایش مطالب محبوب در وردپرس نمایش دهید.

Responsive support

در این بخش می‌توانید حالت واکنشگرایی نمایش بخش مطالب پر بازدید در وردپرس را برای انواع دیوایس‌های موبایلی و… انتخاب کنید که واکنشگرایی فعال باشد یا غیرفعال.

منوی WordPress Popular Posts

Log views from

از این بخش می‌توانید مبنای محاسبه بازدید مطالب وردپرس را مشخص کنید که بر اساس کلیه کاربرانی که به سایت وارد می‌شوند باشد و یا این که صرفا کاربرانی که عضو سایت هستند و وارد حساب کاربری خودشان شده‌اند.

Log limit | افزونه WordPress Popular Posts

با استفاده از این گزینه هم می‌توانید این مبنای محاسبه را محدود به تعداد روزهای دلخواه کنید. در این صورت بعد از اتمام زمان مشخص مجددا محاسبه برای نمایش مطالب پر بازدید در وردپرس از صفر آغاز خواهد شد.

Ajaxify widget | افزونه WordPress Popular Posts

این افزونه برای نمایش مطالب پر بازدید و نمایش مطالب محبوب در وردپرس از ابزارک استفاده می‌کند. بنابراین اگر میخواهید تا از طراحی آجاکس در ابزارک استفاده کنید کافیست این گزینه را فعال کنید.

WPP Cache Expiry Policy

این بخش از افزونه هم امکان استفاده از کش وردپرس را در اختیار شما قرار می‌دهد که با فعال کردن این گزینه امکان استفاده از کش سایت برای شما فراهم می‌شود و از استفاده افزونه دیگر برای کش شما را بی‌نیاز می‌کند. بعد از این که کش را فعال کردید کافیست بازه زمانی را برای پاک کردن کش خودکار مشخص کنید.

Data Sampling | افزونه WordPress Popular Posts

از آن جایی که تعداد بازدید و آمار این افزونه در دیتابیس ذخیره می‌شود و برای سایت‌های بسیار بزرگ ممکن است تا دیتابیس را کمی شلوغ کند. می‌توانید با فعال کردن این گزینه کاری کنید. تا دیتای ذخیره شده در دیتابیس وردپرس در بهینه‌ترین حالت ممکن ذخیره شود.

منوی Data افزونه WordPress Popular Posts

Open links in

اگر قصد دارید وقتی کاربران روی نوشته‌ای که در بخش مطالب پر بازدید وردپرس نمایش داده می‌شود کلیک کنند. لینک نوشته در پنجره جدید باز شود یا در همین پنجره‌ای که در آن قرار دارند می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

Use plugin’s stylesheet | افزونه WordPress Popular Posts

با استفاده از این بخش می‌توانید امکان استفاده از استایل افزونه برای نمایش مطالب پر بازدید در وردپرس را مشخص کنید.

منوی متفرقه افزونه WordPress Popular Posts

در صورتی که قصد دارید تا از طریق قرار دادن کدهای افزونه در قالب وردپرس مطالب محبوب و پر بازدید در وردپرس را نمایش دهید. می‌توانید به تب Parameters مراجعه کنید. از طریق این بخش و راهنمای موجود در آن از کدهای قابل استفاده داخل فایل قالب خود استفاده کنید تا مطالب پر بازدید در وردپرس را نمایش دهید.

با کلیک روی منوی چرخ دنده که در گوشه صفحه اصلی تنظیمات افزونه یعنی در صفحه Stats قرار دارد پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز می‌شود. با استفاده از آن می‌توانید نوع پست تایپ وردپرس مورد نظر برای نمایش مطالب پر بازدید در وردپرس و هم چنین تعداد مطالب قابل نمایش در بخش نوشته‌های محبوب وردپرس را انتخاب کرده و ذخیره کنید.

صفحه Stats افزونه WordPress Popular Posts

حالا برای نمایش مطالب پر بازدید در وردپرس به منوی نمایش> ابزارک‌ها مراجعه کنید. سپس مشابه تصویر زیر ابزارکی که با نام wordpress popular posts به ابزارک‌های شما اضافه شده است را انتخاب کنید. در مکان مورد نظر از قالب خودتان قرار دهید و سپس شخصی سازی دلخواه برای نمایش مطالب پر بازدید در وردپرس را انتخاب کنید.

ابزارک wordpress popular posts

امکانات ویجت افزونه WordPress Popular Posts

Title

در این بخش عنوان ابزارک را وارد کنید. سپس با استفاده از فیلد Show up to تعیین کنید چه تعداد از مطالب نمایش داده شوند.

Sort posts by

با استفاده از این بخش می‌توانید مطالب محبوب وردپرس را بر اساس تعداد بازدید، تعداد نظرات و میانگین بازدید روزانه انتخاب کنید.

Time Range | افزونه WordPress Popular Posts

این بخش که در قسمت Filters قرار دارد برای نمایش مطالب محبوب وردپرس در بازه زمانی دلخواه است. که می‌توانید مشخص کنید مطالب نمایش داده شده پر بازدید تا چه زمانی نمایش داده شوند. اگر روی 24 ساعت انتخاب شده باشد مطالبی که در 24 ساعت گذشته بیشترین محبوبیت را دارند نمایش داده خواهند شد.

Post type(s)

با استفاده از این بخش هم می‌توانید پست تایپ‌های دلخواه برای نمایش در مطالب محبوب وردپرس را انتخاب کنید.

Taxonomy | افزونه WordPress Popular Posts

از این بخش می‌توانید مبنای نمایش مطالب محبوب در وردپرس را بر اساس دسته‌بندی، برچسب و… مشخص کنید تا نمایش داده شوند.

Author ID(s)

اگر هم قصد دارید تا مطالب یک نویسنده خاص را نمایش دهید می‌توانید ID نویسنده را در این فیلد وارد کنید.

Shorten title

از این بخش می‌توانید انتخاب کنید که حداکثر طول عنوان نوشته چند کاراکتر یا کلمه باشد. تا در مطالب محبوب وردپرس نمایش داده شود.

Display post excerpt

از این بخش هم می‌توانید تعداد کاراکتر برای نمایش خلاصه مطالب وردپرس را مشخص کنید.

Stats Tag settings

با استفاده از این گزینه هم می‌توانید نمایش تعداد بازدید، تعداد دیدگاه، نویسنده، تاریخ و دسته‌بندی نوشته را مشخص کنید که در ابزارک مطالب پر بازدید نشان داده شود یا خیر.

Use custom HTML Markup

در نهایت از این بخش هم امکان استفاده از HTML و ساختار استایل سفارشی برای شما فراهم خواهد بود.

بعد از این که ابزارک را منتشر کنید. مشابه تصویر زیر جزئیات مطالب محبوب در وردپرس نمایش داده می‌شود.

جزئیات مطالب محبوب در افزونه WordPress Popular Posts

امیدواریم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار بگیرد. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

اگر نیاز به خرید این افزونه با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *