شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

اشتباهات رایج وردپرس که نباید انجام دهید

اشتباهات رایج وردپرس که نباید انجام دهید

تمامی افرادی که طراحی وب سایت خود را با وردپرس انجام می‌دهند، ممکن است دچار اشتباهاتی شوند. هر چند هر اشتباه فرصتی برای یادگیری است که باعث افزایش تجربه و رشد می‌شود اما با دانستن اشتباهات رایج وردپرس و راه جلوگیری از آن‌ها قبل از شروع به کار باعث صرفه جویی زمان و هزینه می‌شود.

اشتباهات رایج وردپرس | خرید بیش از حد نیاز

برای راه‌اندازی وب سایت به یک نام دامنه و یک هاست نیاز دارید. یکی از اشتباهاتی که کسب و کارهای کوچک دارند این است که فکر می‌کنند تمامی کسب و کارهای دیگر می‌خواهند با آن‌ها رقابت کنند و اقدام به خرید دامنه‌های زیادی می‌کنند.

بعد از این گزینه، راه‌اندازی افزونه‌های زیاد و مشابه روی وب سایت‌ها است. از جمله این افزونه‌ها، افزونه‌های تامین امینت وب سایت، ایمیل مارکتینگ و… است. در حالی که لزومی برای خرید و نصب افزونه‌های زیاد نیست. این امر تنها وب سایت را کند می‌کند. باید از تمامی هزینه‌های اضافی چشم پوشی کنید و تمرکز را روی ارتقای کسب و کار بگذارید. به این صورت زمانی به یک ویژگی جدید نیاز داشته باشید، بهترین گزینه را انتخاب خواهید کرد.

نکته دیگر، در مورد هاست است. حتما نیاز نیست هزینه ویژه‌ای در اول کار داشته باشید. یک هاست معمولی cpanel با حداقل 500 مگابایت (بسته به نوع وب سایت) می‌توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید. همانطور که کسب و کار توسعه پیدا می‌کند، می‌توانید برای ارتقا هاست هم اقدام کنید.

خرید بیش از حد نیاز

اشتباهات رایج وردپرس | بک آپ اتوماتیک فعال نیست

سالانه میلیاردها دلار سرمایه به دلیل نداشتن نسخه پشتیبان و پاک شدن داده‌ها از دست می‌رود. تقریبا تمامی وب سایت‌ها در بستر اینترنت در معرض حوادثی نظیر سرقت اطلاعات، هک و سایر اتفاقات است.

یکی از روش‌هایی که می توانید از این بلاها جان سالم به در ببرید، گرفتن نسخه پشتیبان به صورت اتوماتیک است. با این کار در صورت هک شدن، شما می‌توانید اطلاعات خود را به حالت امن بازگردانید و با به روز رسانی وردپرس و افزونه‌های خود راه‌های نفوذ را تا حد ممکن ببندید. پیشنهاد ما در این مورد، افزونه Duplicator است.

مسئله بک آپ را حتما جدی بگیرید. یکی از بدترین مواردی که بسیار شنیده و دیده می‌شود این موضوع است که افراد نسخه‌های پشتیبان خود را بر روی هاست نگهداری می‌کردند که با از دست رفتن آن اطلاعات، نسخه پشتیبان را از دست داده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم بک آپ را روی شبکه‌های ابری مثل گوگل درایو و یا دراپ باکس ذخیره کنید.

اشتباهات رایج وردپرس | فعال نبودن گوگل آنالیتیکس

اگر می‌خواهید با اعتماد به نفس بیشتری به ارتقای کسب و کار خود بپردازید، باید بدانید که چگونه افراد شما را در موتورهای جستجو پیدا می‌کنند.

یکی از بهترین ابزارهایی که می‌تواند در این مسیر کمک کند افزونه گوگل آنالیتیکس است. این افزونه اطلاعات بسیار ارزشمندی درباره نحوه عملکرد سایت می‌دهد. مهم‌ترین مزیت این نسخه از افزونه آنالیزور گوگل برای ما ایرانی‌ها، عدم نیاز به فیلترشکن است. به این ترتیب در کمترین زمان به این داده‌های ارزشمند دست پیدا می‌کنید.

فعال نبودن گوگل آنالیتیکس

اشتباهات رایج وردپرس | فرم تماس با ما ندارید

یکی دیگر از مشکلات بزرگ کسب و کارهای کوچک و اشتباهات رایج وردپرس، فراموش کردن صفحه تماس با ما است. بدون وجود صفحه‌ای که امکان ارتباط با شما را ایجاد کند، کاربران راهی برای تماس با شما پیدا نخواهند کرد که این خود مشکل بزرگی است.  برای تهیه چنین صفحه‌ای می‌توانید از افزونه WPForms استفاده کنید.

البته اگر به فرم‌های پیشرفته‌تر مثل فرم‌های استخدامی و… نیاز دارید، بهتر است از افزونه Gravity Forms استفاده کنید.

فرم تماس با ما

اشتباهات رایج وردپرس | عدم استفاده از ایمیل مارکتینگ

آیا میدانستید 70 درصد از بازدید کنندگان دیگر به سایت شما مراجعه نخواهند کرد؟ در این صورت اگر شما نتوانید ایمیل آن‌ها را دریافت کنید، در حقیقت شما تمام این افراد را از دست داده‌اید! اگر تازه این کار را شروع کرده‌اید باید بدانید که برای ایمیل مارکتینگ نیاز به لیستی از ایمیل‌ها دارید که می‌توانید برای تهیه آن از بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید زیرا هم قوی و هم برای افرادی که این کار را به تازگی شروع کرده‌اند بسیار آسان است.

 اشتباهات رایج وردپرس | تم متناسب با کسب و کار ندارید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کسب و کارهای نوپا انتخاب یک قالب برای وب سایت است. معمولا برنامه نویسان تازه کار از میان هزاران قالب وردپرس چندین نسخه را انتخاب می‌کنند و برای این‌که بخواهند مشتریان بخصوص خود را جذب کنند کلی زمان صرف می‌کنند تا بتوانند آن‌ها را شخصی‌سازی کنند.

برای جلوگیری از این کار پیشنهاد می‌کنیم یکی از قالب‌های حرفه‌ای وردپرس را انتخاب کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا کاربران به راحتی بتوانند با برند و سایت شما ارتباط برقرار کنند. اما به خاطر داشته باشید سازگاری تم با برند و هویت برند شما تاثیر زیادی بر جذب مخاطبان خاص کسب و کار شما دارد.

تم متناسب با کسب و کار

یک قالب وردپرس حرفه‌ای بهتر است دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • در تمامی دستگاه‌ها مانند گوشی و تبلت به خوبی کار کند.
  • به سادگی شخصی‌سازی شده باشد تا بتوانیم به راحتی به چیزی که نیاز داریم دسترسی پیدا کنیم.
  • به راحتی بتواند با افزونه‌های دیگر تعامل داشته باشد.
  • از نظر کارایی و سرعت نیز باید بهینه شود.

اشتباهات رایج وردپرس | آپدیت وردپرس را نادیده می‌گیرید

بسیاری از کاربرانی که کار با وردپرس را به تازگی شروع کرده‌اند، وردپرس خود را آپدیت نمی‌کنند. چون بر این باور هستند این کار ممکن است به سایت آسیب برساند. این کاملا اشتباه است. آپدیت نکردن وردپرس سایت را آسیب پذیر می‌کند. بنابراین نه تنها وردپرس، بلکه قالب وردپرس و افزونه‌های آن را نیز باید به روز رسانی کرد.

توجه: در بعضی موارد ممکن است افزونه‌ای با وردپرس سازگار نباشند، در این صورت بهتر است آن افزونه را با دیگری تعویض کنید تا این که بخاطر آن سایت را به روز رسانی نکنید.

آپدیت وردپرس

 اشتباهات رایج وردپرس | بهینه‌سازی سئو را متوقف کنید

بسیاری از استفاده کنندگان وردپرس معتقدند که باید بر روی سئو سایت خود کار کنند و این گزینه قبل از تبلیغ سایت صورت می‌گیرد. بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بتوانید رتبه‌های برتر گوگل را صاحب شوید و مخاطبان بیشتری به شما سر بزنند (البته همیشه کار به این سادگی نیست و با تلاش و پایبندی به قوانین سئو امکان پذیر است).

برای شروع کسب و کار، بعد از راه‌اندازی و مرتب کردن ساختار سایت، به سئو برای جذب ترافیک نیاز دارید تا بتواند به شما در تبلیغات و جذب مخاطب کمک کند. پس فراموش کردن سئو سایت هم یکی دیگر از اشتباهات وردپرس است.

بهینه سازی سئو

اشتباهات رایج وردپرس | اطمینان از سرعت و کارایی بالا وب سایت

کاربران دوست دارند تا سایت دارای سرعت بارگذاری بالایی باشد تا بتوانند از آن لذت ببرند و اگر سرعت سایت پایین باشد، کاربران به سرعت سایت را ترک خواهند کرد. این تنها به مشتریان ختم نمی‌شود بلکه در صورت نداشتن یک سری المان‌ها، کاربران از بودن در سایت لذتی نخواهند برد و این باعث افت رتبه در موتور های جستجو نیز می‌شود.

اشتباهات رایج وردپرس | بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر اثر بخشی زیادی بر روی مخاطبان خود دارد و به متن شما بسیار کمک می‌کند ولی از آن جایی که حجم تصاویر از متن بسیار بیشتر است موجب کند شدن سایت می‌شود و مخاطبان سایت را ترک خواهند کرد.

برای این که تصاویر خود را برای وب سایت یهینه‌سازی کنید می‌توانید از نرم افزار فوتوشاپ، GIMP یا سایت هایی که به صورت آنلاین این کار را برای شما انجام می دهند کمک بگیرید و بعد از فشرده‌سازی آن‌ها را در سایت بارگذاری کنید.

بهینه‌سازی تصاویر

اشتباهات رایج وردپرس | اتصال وب سایت به گوگل سرچ کنسول

زمانی که شما طرح‌هایی برای رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی خود دارید، داده‌ها در اینجا نقش حیاتی‌ای دارند ولی متاسفانه بسیاری از کاربران وردپرس سایت را به گوگل کنسول متصل نمی‌کنند و این به این معناست که اطلاعات آماری ارزشمندی را ازدست می‌دهند.

از آن جایی که این سایت برای گوگل است اطلاعات ارزشمندی درباره مشکلات سایت به شما می‌دهد و این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با دقت بالاتری به بررسی سایت خود برسید.

امیدواریم این مقاله در شناسایی اشتباهات رایج وردپرس و روش‌های جلوگیری از آن به شما کمک کرده باشد.

جهت خرید افزونه و قالب‌های وردپرسی با تخفیف از این لینک می‌توانید استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *