شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

بهترین افزونه واترمارک وردپرس چیست؟

بهترین افزونه واترمارک وردپرس چیست؟

در این مقاله به معرفی چند افزونه واترمارک وردپرس خواهیم پرداخت. اگر تاکنون بر روی سئو وب سایت خود کار کرده باشید قطعا می‌دانید که یکی از عوامل بسیار موثر در سئو وب سایت استفاده از تصاویر اختصاصی است. نکته‌ای که در استفاده از تصاویر اختصاصی برای وب سایت وجود دارد این است که ممکن است شما مجبور باشید زمان زیادی را ایجاد تصاویر صرف کنید. این موضوع باعث می‌شود که اصلا دوست نداشته باشید کسی عکس‌های موجود در مطالب شما را بدون ذکر منبع کپی کند. برای جلوگیری از کپی شدن عکس‌های موجود در صفحات وب یکی از راه‌حل‌های موجود گذاشتن لوگو یا آدرس وب‌سایت بر روی تصاویر است. برای این کار در وردپرس می‌توانید به سادگی از افزونه‌های واترمارک استفاده کنید.

افزونه واترمارک وردپرس چیست؟

واترمارک در حقیقت یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از دزدی اثر می‌باشد. واترمارک یک متن یا یک تصویر است که روی سند مورد نظر قرار می‌گیرد. معمولا یا در گوشه‌های تصویر قرار دارد و یا دارای شفافیت بسیار کمی است. از این روش در شبکه‌های اجتماعی بسیار استفاده می‌شود. باید بدانید که چندین افزونه واترمارک وردپرس در سطح اینترنت وجود دارد که باید با توجه به کیفیت و موارد استفاده یکی از آنها را انتخاب کنید. به کمک این نوع افزونه‌ها می‌توانید به راحتی برروی تصاویر خودتان واترمارک مورد نظر را قرار دهید.

چرا استفاده از افزونه واترمارک وردپرس مهم است؟

استفاده از افزونه واترمارک وردپرس شما می‌توانید عکس‌های موجود در وب سایت را علامت‌گذاری کنید و از کپی شدن یا سرقت آن‌ها تا حد زیادی جلوگیری کنید. در این روش از یک متن یا آدرس وب سایت یا یک عکس که می‌تواند شامل لوگوی وب سایت باشد استفاده می‌کنیم که می‌تواند باعث ماندگاری بیشتر آدرس وب سایت در ذهن کاربر شود. با استفاده از یک افزونه واترمارک در وردپرس شما می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید و در وقت خود بسیار صرفه جویی کنید.

چه کسانی باید از افزونه های واترمارک استفاده کنند؟

به طور کلی؛ هرکسی که نمی‌خواهد تصاویر و نمونه کارهایش از وب ‌سایت دزدیده شود، می‌تواند از یک افزونه واترمارک در سایت خود استفاده کند:

  • عکاسان یا هنرمندانی که محتوای بصری خود را به صورت آنلاین به فروش می ‌رسانند، حتماً باید یک افزونه واترمارک در سایت خود نصب کنند. زیرا ممکن است سایر افراد عکس هایی که شما بابت آن‌ها زحمت کشیده‌اید را به سادگی به سرقت برده و از آن‌ها استفاده کنند.
  • برای مشاغل آنلاین هم بسیار مهم است که تصاویر محصولات خود را واترمارک کنند. اگر شما یک فروشگاه ووکامرس با تصاویر باکیفیت از محصولات خود دارید، یک کلاهبردار آنلاین ممکن است تصاویر شما را بدزدد و از آن‌ها برای بازاریابی کالاهای ارزان و با کیفیت پایین در همان دسته محصول استفاده کند. به همین دلیل بهتر است از تصاویر محصولات خود با استفاده از واترمارک محافظت نمائید.

بهترین افزونه‌های واترمارک وردپرس

تا اینجای مطلب شما را با واترمارک و دلیل استفاده از آن آشنا کردیم، حال در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با بهترین پلاگین واترمارک وردپرس آشنا کنیم.

  • افزونه WPShield Content Protector
  • افزونه Image Watermark
  • افزونه VdoCipher
  • افزونه Easy Watermark
  • افزونه WP Photo Album Plus
  • افزونه Ultimate Watermark

در ادامه توضیحاتی در خصوص هریک از این افزونه‌ها در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. امیدوارم تا انتهای این آموزش ما رو همراهی کنید.

افزونه WPShield Content Protector

WPShield Content Protector یک افزونه عالی وردپرس است که از دانلود تصاویر در وب سایت شما جلوگیری می‌کند. این افزونه 15 محافظ ارائه می‌دهد، به این معنی که از تمام قالب‌های محتوا محافظت می‌کند، بنابراین نیازی به استفاده از چندین افزونه برای ایمن‌سازی سایت خود ندارید. این افزونه هم چنین علاوه بر سرعت عملکرد بالا، از هر قالب و افزونه وردپرس به خوبی پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های انحصاری این افزونه، گزینه محدود کردن موارد منو با کلیک راست است، مانند ذخیره به عنوان، مشاهده کد منبع و…

افزونه WPShield Content Protector

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این افزونه، امکان غیرفعال کردن سیستم Inspect است که ابزار اصلی دور زدن محافظ‌های محتوا است. این افزونه در صورت باز شدن ابزار توسعه دهنده، محتوای سایت را پاک می‌کند، بنابراین امکان کپی برداری از محتوای سایت شما وجود نخواهد داشت.

برخی از ویژگی‌های افزونه:

  • این افزونه گزینه‌ای برای غیرفعال کردن منوی کلیک راست را در سایت شما اضافه می‌کند که بازدیدکنندگان دیگر نمی‌توانند از آن برای کپی و ذخیره محتوای سایت استفاده کنند.
  • هم چنین دارای ویژگی محدود کردن آیتم‌های منو با کلیک راست، مانند ذخیره به عنوان، مشاهده کد منبع و بازرسی عنصر است که امنیت بیشتری را فراهم می‌کند.
  • قادر است محتوای سایت را پاک کند تا از ایجاد هرگونه کپی از محتوا جلوگیری نماید.
  • محافظت از فرمت‌های محتوا، به این معنی که شما مجبور نیستید از چندین افزونه برای ایمن‌سازی سایت خود استفاده کنید.

افزونه Image Watermark

افزونه Image Watermark

اگر در سایت خود تصاویر زیادی آپلود کرده‌اید، افزونه Image Watermark می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. دو روش برای اعمال واترمارک وجود دارد، اولین مورد این است که آن را به صورت خودکار اعمال کنید و دومین مورد این است که می‌توانید به صورت دستی آن را در سایت خود فعال نمائید. هم چنین واترمارک را می‌توان در تنظیمات عمومی افزونه فعال یا غیرفعال کرد. علاوه بر این، می‌توانید فرمت تصویر را انتخاب کنید، کلیک راست روی تصاویر را غیرفعال کنید، واترمارک را در یک موقعیت خاص قرار دهید و از کشیدن و رها کردن تصاویر توسط دیگران جلوگیری نمائید.

برخی از ویژگی‌های افزونه:

  • حذف واترمارک
  • پشتیبانی از کتابخانه ImageMagic
  • اندازه واترمارک را می توان به سه روش اصلی، سفارشی و مقیاس پذیر اعمال کرد
  • تنظیم میزان شفافیت واترمارک

افزونه VdoCipher

VdoCipher یک افزونه ویدئویی وردپرس است که راه حل همه کاره برای میزبانی محتوای ویدئویی برتر در وب سایت شما ارائه می‌دهد. هدف اصلی آن اطمینان از حداکثر امنیت و محافظت از محتوا ویدئو در برابر به سرقت رفتن محتوا است و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی در مورد دانلودهای غیرمجاز از آن درآمد کسب کنید. یکی از با ارزش‌ترین ویژگی‌های VdoCipher، محافظت عالی آن در برابر سرقت ویدئویی از طریق رمزگذاری ویدئو و تایید اعتبار است. این سرویس سرقت ویدئوها را برای دانلودکنندگان و افزونه‌‌ها تقریباً غیرممکن کرده و آن را به گزینه‌ای عالی برای شرکت‌های رسانه و بازاریابی، شرکت‌های آموزش الکترونیک و تولیدکنندگان ویدئو تبدیل می‌‌کند.

افزونه VdoCipher

افزونه ویدئویی وردپرس VdoCipher هم چنین این امکان را می‌دهد تا مدیریت کاملی بر محتوای ویدئوی خود داشته باشید و به شما کمک می‌کند تا خیلی سریع و ساده از آن درآمدزایی کنید. بنابراین می‌توان گفت؛ اگر به دنبال یک راه حل جامع میزبانی ویدئو و واترمارک برای سایت وردپرس خود هستید، افزونه VdoCipher بدون شک یک انتخاب عالی محسوب می‌شود زیرا استفاده از آن ساده است و محتوای ویدئویی ممتاز شما را ایمن نگه می‌‌دارد.

برخی از ویژگی‌های افزونه:

  • دارای یک حساب آزمایشی رایگان
  • پشتیبانی از تمامی افزونه‌های محبوب عضویت وردپرس
  • مناسب برای ارائه محتوای ویدئویی ممتاز مانند موزیک ویدیوها، سخنرانی‌ها و فیلم‌ها

افزونه Easy Watermark

افزونه Easy Watermark

افزونه Easy Watermark یکی دیگر از برترین افزونه‌های واترمارک وردپرس محسوب می‌شود که می تواند برای واترمارک کردن تصاویر در وب سایت استفاده شود. این افزونه کمک می کند تا یک متن یا واترمارک تصویری را به تصاویر موجود در کتابخانه رسانه خود و یا به صورت خودکار به آپلودهای جدید واترمارک اضافه کنید. این افزونه گزینه‌های سفارشی‌سازی برای اندازه و موقعیت واترمارک‌ها و هم چنین امکان اعمال واترمارک‌های مختلف در انواع رسانه‌های مختلف را ارائه می‌دهد. هم چنین می‌توانید تیرگی واترمارک‌های JPG را تنظیم کنید. به صورت کلی، این افزونه راه حلی با کاربری آسان برای محافظت از تصاویر شما با واترمارک ارائه می‌دهد و در عین حال امکان سفارشی‌سازی و اتوماسیون را نیز فراهم می‌کند.

برخی از ویژگی‌های افزونه:

  • تغییر متن در رنگ، اندازه و چرخش
  • واترمارک متن با استفاده از فونت‌های TTF ایجاد می‌شود
  • اعمال واترمارک روی تصاویر JPG ،PNG یا GIF

افزونه WP Photo Album Plus

افزونه WP Photo Album Plus

WP Photo Album Plus یکی دیگر از بهترین افزونه‌های واترمارک وردپرس است که به صورت رایگان موجود می‌باشد. همانطور که از نام آن پیداست، هدف اصلی اضافه کردن آلبوم عکس به سایت وردپرس است. با این حال، شامل ابزارهای همه کاره برای افزودن واترمارک تصویر نیز می‌شود. زیر منوی واترمارک به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر واترمارک خود را آپلود کنید، مواردی مانند اندازه، مکان، رنگ‌ها، فونت‌ها را تنظیم کنید و بسیاری از موارد دیگر. علاوه بر این، ویژگی‌های آلبوم عکس این افزونه بسیار زیاد است و به شما کمک می‌کند تا آلبوم‌ها و آلبوم‌های فرعی نامحدودی حاوی هر نوع فایل رسانه‌ای ایجاد کنید.

برخی از ویژگی‌های افزونه:

  • افزودن واترمارک به تصاویر کوچک
  • امکان آپلود تصویر واترمارک خود یا استفاده از یک تصویر مبتنی بر متن
  • پیکربندی‌های مختلف محدودیت تصویر و آلبوم
  • اعلان‌های ایمیل مشترک برای آلبوم‌های جدید، تصاویر جدید و غیره

افزونه Ultimate Watermark

افزونه Ultimate Watermark

افزونه Ultimate Watermark به صورت خودکار تصاویر جدید را هنگام آپلود آن‌ها در کتابخانه رسانه خود واترمارک می‌کند، در حالی که تصاویر موجود را می‌توان به عنوان یک اقدام انبوه پردازش کرد. تصویر واترمارک را می‌توان در صورت لزوم مقیاس ‌بندی قرار داد و کدورت قابل تنظیم است. علاوه بر این، فعال یا غیرفعال کردن کلیک راست برای جلوگیری از کپی کردن تصاویر در کلیپ بورد توسط کاربران امکان پذیر می‌باشد.

برخی از ویژگی‌های افزونه:

  • واترمارک تک تصویر با موقعیت و تنظیمات پویا
  • اقدامات انبوه برای افزودن و حذف واترمارک
  • پشتیبان گیری کامل از تصویر
  • امکان انتخاب نوع پست و اندازه‌های مختلف تصویر برای واترمارکینگ

جهت خرید افزونه و قالب‌های وردپرسی با تخفیف از این لینک می‌توانید استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *