شروع دوره جدید راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اطلاعات بیشتر
ورود و ثبت نام

تفاوت صفحه ساز ویژوال کامپوزر با المنتور در وردپرس

تفاوت صفحه ساز ویژوال کاموزر با المنتور در وردپرس - چلیت آکادمی

ویژوال کامپوزر و المنتور هر دو به‌عنوان افزونه‌های صفحه ساز در وب ‌سایت‌های وردپرسی به کار می­‌روند. عملکرد و ویژگی این دو افزونه تقریباً یکسان می‌­باشد و به شما این امکان را می‌­دهد که با استفاده از المان‌ها و ابزارک­‌ها بهترین ساختار و طرح ‌ریزی را برای وب‌ سایت خودتان داشته باشید.

مزیت بزرگی که المنتور و کامپوزر دارند این است که شما می­‌توانید به‌راحتی صفحات وب سایت را بدون نیاز به کدنویسی طراحی کنید.

معرفی کامپوزر و المنتور

ویژوال کامپوزر بانام جدید WPBakery Page Builder نیز شناخته می‌­شود. و تاکنون حدود 2 میلیون وب‌ سایت از این افزونه‌ صفحه ساز استفاده کرده‌اند.

طراحی صفحات با ویژوال کامپوزر از این‌ جهت که نیاز به کد نویسی ندارد، می­‌تواند به طرز قابل‌ توجهی در زمان صرفه‌‌جویی و به‌ راحتی با کشیدن و رها کردن ابزارک‌های درون آن، طراحی دلخواه و مدنظر را خلق کند.

ضمناً افزونه قابلیت این را دارد که مطابق با هر دستگاهی، طراحی بهینه‌ شده‌ای از صفحات را نشان دهد.

المنتور یک صفحه ساز رایگان و منبع باز است. با این‌ حال، دارای نسخه حرفه‌ای با عنوان المنتور پرو نیز می­‌باشد که دارای ویژگی‌‌های بیشتری است. در حال حاضر المنتور با بیش از 4 میلیون نصب فعال در سال 2020 به‌عنوان بهترین صفحه ساز وردپرس معرفی‌ شده است.

این افزونه نیز با کشیدن و رها کردن به شما امکان می‌دهد وب‌ سایت خود را با بارگذاری فوری صفحه به‌ صورت زنده ویرایش کنید. و نیازی به، به روز رسانی یا پیش‌ نمایش مداوم نداشته باشید.

شایان‌ ذکر است که المنتور از نظر سرعت می­‌تواند ویژوال کامپوزر را شکست دهد.

افزونه Elementor همچنین شامل بیش از 100 قالب برای طراحی صفحات وب‌ سایت است و با افزونه‌‌های جانبی که دارد، می‌توان بهترین طراحی­‌ها را با آن انجام داد.

ویژگی‌‌ها

ویژوال کامپوزر

  • سازگاری با تمام قالب‌‌های وردپرس
  • صرفه‌ جویی در زمان طراحی صفحات
  • قابلیت ساخت صفحات front end و back end
  • دارای بیش از 50 الگوها و المان‌ها برای طراحی صفحات
  • قابلیت تعیین‌ کننده نقش چندین کاربر در وب‌ سایت
  • به‌ روز رسانی مادام‌ العمر و پشتیبانی عالی

المنتور

  • صرفه‌ جویی در زمان و هزینه برای طراحی صفحات
  • قابلیت ساخت صفحات front end
  • دارای الگوها و المان‌ها برای طراحی صفحات
  • قابلیت ساخت صفحات “در دست‌ ساخت”
  • ارائه‌ شده به‌صورت رایگان

صفحه سازهای Elementor و Visual Composer - چلیت آکادمی

درست است که المنتور جزء افزونه‌‌های اول در این زمینه است اما نباید از این موضوع غافل شد که ویژوال کامپوزر نیز از فناوری‌‌های بسیار پیشرفته استفاده می‌کند که این موضوع بسیار مورد اهمیت است، این افزونه بسیار قدرتمند و بدون محدودیت می‌باشد.

البته در مقایسه با ویژوال کامپوزر کار کردن با افزونه‌ی المنتور بسیار ساده و راحت است و معمولاً افراد به دلیل راحتی کارکرد این افزونه را برای توسعه سایت خود انتخاب می‌کنند.

به‌طور کلی زمانی که شما وب‌ سایت خود را بر روی پلتفرم وردپرس پیاده‌ سازی می­‌کنید این فرصت را دارید تا به کمک صفحه سازهای حرفه‌ای آن یعنی ویژوال کامپوزر و المنتور بهترین صفحات را برای وب‌ سایت خود طراحی کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌‌ها و عملکرد هر دو افزونه را بیان کنیم و در یک جمع‌ بندی می‌توانیم بگوییم هر دوی این افزونه‌‌ها عالی هستند. اما Elementor از لحاظ قیمت برنده می‌شود زیرا دارای نسخه رایگان است. با این‌ حال اگر صحبت از به‌ روز رسانی آن‌ها باشد، Visual Composer در مقایسه با المنتور که عمدتاً سالی یک‌ بار آپدیت می­شود، به‌ روز رسانی مادام‌ العمری دارد و بهتر است. هر دو افزونه، الگوها و عناصر محتوایی را در یک سطح دارند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر هزینه‌ رایگان و امکانات و افزونه‌‌های اضافی می‌خواهید، بدیهی است که Elementor را امتحان کنید.

اگر نیاز به خرید این افزونه‌ها با امکانات فارسی دارید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

فائزه مختاری

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *